Esettanulmány címe:
Kevesebb pénzügyi munka, határidő előtti számlarendezés, automatikusan
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Egy 500 MFt+ árbevételű cég informatikai cég szerette volna ha Ügyfelei késés nélkül fizetnének. Probléma volt a cégben, hogy a kintlévőségek kezelésére nem volt erőforrás, illetrve egy-egy nagy értékű számla kifizetetlensége, cash-flow problémákat okozott.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A bevezetés előtt a cég munkatársai hetente 4,5 órát, azaz havonta közel 2 és fél munkanapot csak a követelések kezelésével töltöttek. Az átlagos fizetési késedelem még így is 12 nap volt.
A bevezetést követően viszont Tamás munkatársainak már csak hetente kb. 1 órát, azaz havonta összesen nem egészen 4 órát kellett a pénzügyi folyamatok felügyeletével foglalkozni. Az első hónapban kétharmaddal csökkent a fizetési késedelem: 12 nap helyett 4 napra.
A nyári szabadságok miatt a bevezetés évének augusztusában a fizetési késedelem visszakúszott 9 napra. De szeptembertől az év végéig folyamatosan csökkenő tendenciával elérték az egy napos fizetési határidőt.
A decemberi hajrá miatt a számlák kifizetése az első évben megint megcsúszott egy kicsit. Januártól visszaállt a kifizetés a normál kerékvágásba, és ez tavaszra már azt eredményezte, hogy nem volt fizetési késedelem. Sőt, gyakran egy vagy két nappal előbb is fizettek az ügyfelek, mint ahogy a számla fizetési határideje lejárt volna.
Ezután a FAIR PAY CONTROL által automatikusan vezérelt folyamat megszokottá vált a partnerek körében. A cég számláit mindig pontosan, határidőre fizették!
Összegezve:
a munkaidő lecsökkent 2,5 napról fél napra
az átlagos fizetési határidő lecsökkent 12 napról 0 vagy akár -2 napra
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
https://www.youtube.com/watch?v=iyZ7rhFhbqY