Esettanulmány címe:
Mi is az értelme az INTEGRÁLT megoldásnak?
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A cég:
Pest megyei, jelenleg 16 főt foglalkoztató, 700 millió Ft árbevételű, hőtechnikai vállalat, mely a német központú és német tulajdonú világcég hazai kizárólagos forgalmazója. Alapítás dátuma: 1990.
Tevékenység:
Kereskedelem, tervezés, kivitelezés, szerviz. Fűtési rendszerek, tüzelőberendezések, hőszivattyúk és szolárkollektorok, melyek az üzem közbeni takarékosságukkal, hosszú élettartamukkal és megbízhatóságukkal tűnnek ki a piac hasonló szereplői közül.
Működés:
A szervezet: ügyvezető, irodavezető, kereskedelmi asszisztens, logisztikus, főkönyvelő, ajánlat készítő, értékesítés (5fő), kereskedelem (5fő). Beruházókkal, tervezőkkel, kivitelezőkkel együttműködnek, az értékesítés közvetlen, a telepítéseket részben saját, részben alvállalkozó partnerekkel oldják meg, viszont a szerviz hálózat működése országos lefedettséggel, szervizpartnerek bevonásával történik, akiknek folyamatos képzését a cég maga végzi, ellenőrzi.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A múlt:
Munkakapcsolatunk 2003-ban indult. Akkor a cég jelentős növekedés előtt állt. Szerencsénkre a német precizitás és az ügyvezető igényessége és a csapat kreativitása, együttműködése már akkor is meghatározó tényezők voltak.
Az informatikai fejlesztés kiinduló problémái, az igények teljesen szokványosnak mondhatók:
- sziget programok (külön könyvelés, külön számlázó és készletkezelő program)
- sok-sok Excel tábla, persze eltérő adatokkal, hibákkal...
- a menedzsment és a tulajdonosok információ igénye
- a távoli elérés igénye (pl. a kereskedők lássák az ügyfeleik múltját, pénzügyi adatait, stb.)
- a forgalmazott és szervizelt berendezések teljes élettörtének követése
- a teljes kereskedelmi, logisztikai és szerviz folyamat rendszerbe integrálása
- erős és hatékony kontrolling rendszer kiépítése
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A VfpCapital ERP rendszer teljesen beépült a mindennapokba, a munkafolyamatokat a szoftverhez, a szoftvert pedig az üzleti folyamatok legjobb kiszolgálásának érdekében a céghez igazítottuk.
A főbb folyamatok címszavakban:
- Üzleti tervezés, terv-tény összevetés, időszakok összehasonlítása, jelentések.
- Ajánlatkérés, beszállítói ajánlatok (hazai alkatrészekre), árajánlatok kiadása forintban, devizában.
- Ajánlatok értékelése, kontrollja, statisztikák.
- Vevői megrendelések, rövid és részletes visszaigazolás, díjbekérő, előleg számla.
- Szállítói megrendelések automatikusan, heti ütemezés, EKÁER előkészítés.
- Megrendelések kontrollja, beérkezések, teljesítések figyelése naprakészen.
- Bevételezés, gyári szám és eredetkezelés, több raktár, polchelyes nyilvántartás, cimkék, vonalkód.
- Teljesítés igazolás, szállítólevél, számlázás. Több nyelvű dokumentumok.
- Pénzügyi folyamatok: bank, pénztár, utalások, folyószámla, levelezések, likviditás figyelés, stb.
- Áfa analitika, ÁNYK automatikus beforgatása, mérleg, eredménykimutatás, termékdíj, stb.
- Tárgyi eszköz nyilvántartás, ÉCS tervezés évekre előre.
- Karbantartás tervezés, szerviz feladatok napi ütemezése.
- Szerviz bejelentések kezelése, a partner pénzügyi adatainak visszacsatolása a teljes folyamatban.
- Szerviz munkalapok feldolgozása, automatikus számlázás.
- Profit center, projekt, rendelés, munkalap szintű
A fejlesztés több lépcsőben valósult meg és ma is vannak közös megvalósítandó céljaink.
Köszönettel tartozunk, amiért a cég bizalmat szavazott nekünk akkor is, amikor a szoftvert gyökerestül kicseréltük náluk egy teljesen új, legkorszerűbb megoldásunkra.
Az integrált rendszer lényege ennél a példánál teljesen nyomon követhető, a munkafolyamat egyes lépései kontrollként tudnak működni az előző lépés tekintetében. Pl: a kiadott ajánlatok hatékonysága mérhető a rendelésekhez, a nyitott munkalapok száma az összes bejelentéshez, a beszerzések a szállítói rendelésekhez...