Esettanulmány címe:
Vezetői képzés és oktatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Magyar tulajdonban lévő 40 fős kereskedelmi vállalat 3 telephellyel. Stabil háttér és kevés piaci résztvevő a szegmensben. Innovatív és piacvezető megoldásokkal rendelkezik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Partnerünk egy stabil, vezetői piaci hellyel rendelkező, folyamatosan fejlődésben lévő vállalat, mely a sok innováció ellenére számos szervezeti problémával szembesült:
folyamatos fluktuáció,
elmaradt feladatok mellett sokszor duplán elvégzett tevékenységek,
szervezeti konfliktusok, feszültség,
szervezetlen működés,
tulajdonosi réteg extra leterheltsége,
kapkodásból és információhiányból adódó hibák.
Kihívás
Az első tulajdonossal folytatott megbeszélés során az alábbi vízió hangzott el: „szervezettebb cég, ahol jó a hangulat és mindenki tudja, mit csinál”.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Elsőként egy több órás irányított stratégiai kerekasztal beszélgetés keretén belül megismertük a cég történetét, a legfontosabb elmúlt 3 év szervezeti változásait, kinevezéseit, majd a szervezeti ábra felrajzolása után kiválasztottuk a tulajdonossal közösen azokat a vezetőket és kulcsembereket, akik meghatározó szerepet töltenek be a működésben munkafolyamat és humán szempontból egyaránt.
A velük folytatott 1,5-2 órás mélyinterjúk során feltárásra kerültek a személyes karrierutak, elképzelések, a szervezeti változások személyes megélései. Az így begyűjtött információk alapján az alábbi javaslati lista született, mely priorizálva tartalmazta a legfontosabb lépéseket:
középvezetői réteg kialakítása és fejlesztése,
felelősségi körök meghatározása és dokumentumba foglalása,
folyamatok leírása és szabályzatba foglalása,
cost centerek létrehozása, mely biztosítja a vezetők felelős döntéshozatalát, hiszen ezáltal rálátnak a saját területeikhez tartozó üzleti adatokra,
kompenzációs és bérrendszer átalakítása.
Ezt követően kezdődött a fejlesztés és oktatás, melyet összekötöttünk modern workplace digitalizálási oktatásokkal és a csoportmunka kialakításával.