Esettanulmány címe:
Masterplast Rendszerfelügyelet
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Masterplast csoport
Az 1997-ben alapított Masterplast csoport a kelet-közép-európai régió egyik vezető hőszigetelőanyag-gyártó- és forgalmazó vállalata, 2015-ös árbevétele 83,836 millió euró volt.
A Masterplast jelenleg 3 országban rendelkezik gyártóbázissal (Magyarország (Masterfoam Kft. Masterprofil Kft. és Masterplast Kft.), Románia (Masterplast Romani s.r.l.), és Szerbia (Masterplast YU doo), illetve 10 országban van jelen leányvállalattal.
A társaság gyors fejlődését a komplex fejlesztés, az energiatakarékos és költséghatékony megoldásokat kínáló hő-, hang- és vízszigetelés, tetőfedés és szárazépítészet területén gyártott és értékesített termékek segítették.
A Csoport fő termékeivel a homlokzati hőszigetelő rendszer, hő-, hang- és vízszigetelés, tetőfedés, valamint a szárazépítészet területén van jelen. Nemzetközi gyártóbázisai (saját, bérgyártás) biztosítják, hogy a csoport termékei leányvállalatain és partnerein keresztül eljussanak az európai és egyes Európán kívü
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk telephelyén 150 kliens pc-vel és több szerverrel rendelkezik. Teljes körű hálózatkiépítéssel, IP telefonokkal, Wi-Fi hálózattal és bérelt vonalakkal. Ekkora méretű rendszerrel az üzemeltetés nagyon nagy feladat. A képzett szakember magyarországi viszonylatban is kevés. A rendszergazdák betanítása sok időt és költséget jelent egy cég számára. Nem beszélve a szabadságok, betegségek és egyéb munkaórák kimaradásáról. Ezért az esetlegesen felmerülő problémákat csak egyszerre több rendszergazda alkalmazásával lehet elérni. Viszont az előbb felsorolt negatív dolgokba ütköznek. Ezért választották a rendszerfelügyelet megoldást.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
IT outsourcing = üzemeltetés kihelyezés vagy csak rendszerfelügyelet
Ami nem más mint egy hosszútávú együttműködés, melynek keretében a vállalkozás (megrendelő) a számára nem alaptevékenységnek számító informatikai terület, folyamat működtetésével, felügyeletével más szolgáltató céget bíz meg. Ezáltal mentesül a több rendszergazda alkalmazásától, a felmerülő problémák szerződés szerinti maximális hibajavítási idő túllépésétől. Megrendelő saját tevékenységét hibamentesen és IT szolgáltatását maximálisan kihasználhatja. Cégünk szerződéskötés után úgynevezett SLA időkeretet biztosít megrendelőnek, hogy milyen gyorsan javítsuk a felmerülő hibákat. Eszközöket karbantartjuk, adatmentést végzünk. Riportokat készítünk. A fejlesztésekben tanácsadói szinten részt veszünk. Ezáltal az IT üzemeltetése költséghatékony és tervezhető lesz.