Esettanulmány címe:
Élelmiszer kiskereskedelemmel foglalkozó magyar tulajdonú üzletlánc
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Laurel Kft. ügyfele Magyarország egyik meghatározó FMCG kiskereskedelmi lánca, több mint 25 éve működő, magyar tulajdonú franchise-vállalat, amely közel 200 üzletet üzemeltet Közép- és Dél-Kelet Magyarországon. A vállalat 2024-ben döntött informatikai rendszerének átfogó megújításáról.
Az ügyfélnek kiemelten fontos az innováció, legyen szó a kasszázás gyorsításáról, a vevői élmény fokozásáról, az eszközök hatékonyabb használatáról vagy a digitalizáció adta új lehetőségek kiaknázásáról
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az ügyfél célja egy egységes cikktörzsre épülő, valós idejű működést biztosító, erős központi irányítású és ellenőrző kiskereskedelmi rendszer kialakítása volt. Korábbi rendszerük szigetüzemben működött, napi egyszeri adatmentéssel, ezért a modernizáció és a valós idejű adatelérés kulcstényezőnek számított. „Szerettünk volna egy olyan megoldást, ami egységes cikktörzsre épül, valós működési idejű és központilag jól irányítható”
A döntést alapos tájékozódás és több ajánlás előzte meg, végül a Laurel Kft. mellett tette le a vállalat a voksát. Fontos szempont volt az Octopus 8 ERP-vel való zökkenőmentes integráció, hiszen a cég már 2008 óta ezt használja vállalatirányítási rendszerként, egyedi működési elvekkel. „Dobozos szoftver nem is jöhetett szóba, a Laurel viszont képes volt a mi igényeinkhez igazítani a megoldást”
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A közös projekt célja egy korszerű, teljes körű központi boltirányítási rendszer kiépítése, amely magában foglalja az LKR (Laurel Kereskedelmi Rendszer) központi rendszert, a Laura kasszaszoftvert, valamint a legmodernebb hardvermegoldásokat. A folyamat a felméréstől, az elvárt működési dokumentáció elkészítésén és fejlesztési javaslatokon át egészen a szervezésig, fejlesztésig és tesztelésig tartott. Ez is mutatja, hogy a Laurel nem előre gyártott, dobozos megoldásokat kínál, hanem ügyfelei üzleti folyamataihoz illeszkedő, testreszabott és integrált rendszereket valósít meg.
2026-ban minden bolt, valamint további franchise-partnerek is integrálódnak a rendszerbe.