Esettanulmány címe:
Egyedi fejlesztésről bérelhető webáruház rendszerre
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmányban szereplő ügyfél fő profilja bútoripari szerelvények kis és nagykereskedelme.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ha webshop üzemeltetésről van szó, akkor sok múlik azon, hogy milyen webáruház rendszert választunk az indulás során.
Amennyiben az alábbiakat tapasztalod webshopodban, akkor nem árt elgondolkoznod a boltod átköltöztetésén egy másik, stabilabb rendszerbe.
- Nem tartalmazza azokat a funkciókat, amelyre szükséged van. Vagy csak nehezen tudod bővíteni új funkciókkal.
- Alacsony a konverziód, a webáruház nem szállítja azokat az eredményeket, amit kitűztél célul.
- Bonyolult a webshopod admin felülete, nem egyértelműek a beállítások, ami a hatékony munkavégzés rovására megy.
- Mobilnézetben nem megfelelő a webáruház megjelenítése, pedig a látogatóid javarészt ezen az eszközön böngészik az oldalad.
- Túl magas költségekkel jár az üzemeltetés.
Ha csak egy is igaz rád a fentiek közül, érdemes mérlegelned, hogy megéri-e a jelenlegi rendszerben működnöd, azaz a webáruház rendszered lecserélésével növelni tudnál-e a vállalkozásod eredményességén?
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az ügyfél életében egyik első szolgáltatásunk az adatbázis áthozás volt, így már nem kell törődnie a szerverrel kapcsolatos tennivalókkal - webáruháza a Shoprenter saját szerverén fut, amelyet a nap 24 órájában monitorozunk, karbantartunk, illetve fejlesztünk. Webáruházáról ráadásul napi szinten készítünk biztonsági mentéseket.
A Shoprenter szolgáltatásai között egyedi design is igyénybevehető, amely keretein belül a szakértők úgy készítik el a webshop teljes megjelenését, hogy az mind ügyfél- és felhasználóélmény szempontjából megfeleljen.
Mivel a Shoprenterre váltás megoldotta a stabilitási és kezelhetőségi problémákat, már egyszerűbben meg tudták oldani a webáruház adminisztrációs feladatait. Így többet tudtak fókuszálni a vevőszerzésre, amely egy webáruház növekedésének az egyik legfontosabb pillére.
Így pár éve már a keresőoptimalizálást és a Google Ads hirdetéseket is a Shoprenter csapatára bízza – amelyekkel a legnagyobb örömünkre teljes mértékben meg van elégedve.
Eredményeik kimagaslóak mindkét területen, a webáruháznál a Google Ads by Shoprenter jelentős szerepet játszik a sikerben, hiszen a megrendelések 48%-a származik erről a csatornáról.
A stratégia eredményességét jól tükrözi a Google Ads hirdetések megtérülési mutatója (ROAS), amely 2024-ben 78,47 volt. Ez azt jelenti, hogy minden egyes forintnyi hirdetési költésük 78,47-szeresét hozta vissza bevételben, ami rendkívül magas megtérülést jelent.
A sikeres webáruház tulajdonos szerint nincs attól nagyobb hiba az e-kereskedelemben, mint, amikor valaki csak a maga feje után megy. Nem lehet kihagyni fontos folyamatokat és hasraütésszerűen megítélni a dolgokat! Szükséges a célközönség felmérése, az árak és a kínálat meghatározása, a versenytársak elemzése, a webshop rendszer választásnál a technikai lehetőségek alapos vizsgálata. Szerinte minden vállalkozónak érdemes úgy tekinteni a webshopjára, mint egy eszköz a kereskedelemben, amit ha jól (ki)használunk, akkor ragyogó eredményekkel tud szolgálni.