Esettanulmány címe:
Hogyan automatizálta ügyfelünk az online értékesítését?
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Kereskedelmi ügyfelünk webshopjának növekvő piaci részesedése mögött egy jól kialakított üzleti terv és a vezetőség határozott elképzelései állnak. A hazai piacon az élre törő vállalat 2000-es évek végén kezdte meg a működését és azóta a gyors ütemű növekedés jellemzi. Ügyfelünk webshopjában több ezer termék található, többek között műszaki cikkek, élelmiszerek, háztartási gépek. A webshopon keresztül minden nap jelentős mennyiségű tranzakció jön létre, amely volumene a Covid19 elhúzódó hatásai miatt még tovább fog növekedni.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk webáruházán keresztül működteti az online értékesítést, azonban a jelentősen megnövekedett forgalom további eszközöket igényel.
1. Készletnyilvántartás
2. Vevő-státuszok (problémás tranzakciók megjelölése)
3. Átlátható könyvelés
4. Hatékony kimutatások
A fenti lista azokat hiányzó elemeket tartalmazza, amit a Webshop nem képes biztosítani, pedig mind a négy tényező elengedhetetlen a sikeres működéshez és a vállalkozás skálázhatóságához.
A cég értékesítésének felpörgésével egyenesen arányosan a manuális munka minimalizálása szükségessé vált. Amíg a könyvelést korábban egyetlen személy képes volt menedzselni, ma már ez gyakorlatilag lehetetlen, holott a pénzügyi-számviteli átláthatóság alapfeltétel egy jól működő cég életében. Ügyfelünk weboldalán minden nap rengeteg banki tranzakció, kártyás fizetés és utánvét beszedés keletkezik, amelyek kezelése komoly kihívást jelent.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Elemezhető értékesítés
Az értékesítés valós idejű adatai alapján javaslatokat és értesítést kap az ügyfél csapata a beszerzésre vonatkozóan. A megnövekedett forgalmat az automatizált folyamatoknak köszönhetően, gyorsan és biztosan ki tudják szolgálni.
A marketing stratégiát a rendelkezésre álló adatok felhasználásával sokkal hatékonyabban lehet megtervezni. A Business Central mellett a Power BI segítségével kiváló kimutatások segítik az ügyfél csapatát.
Ezeknek a kimutatások legfőbb előnye, hogy a Business Central-ban felhalmozott valós idejű adatokat felhasználva, olyan folyamatosan frissülő kimutatások jönnek létre, amelyek (Excel alapú előállítása napokat venne igénybe, frissítésük pedig további bonyodalmakat okoznának) segítik a stratégiai és készlet tervezést.