Adatlap


Esettanulmány címe:
Lightware – Globális értékesítési és üzleti folyamat kezelés
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szakmai, tudományos, műszaki tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Lightware Kft. egy 100% magyartulajdonban lévő, professzionális audio és video eszközök gyártásával foglalkozó, a nemzetközi piacon is meghatározó szerepet betöltő globális lefedettségű vállalat. A cég 4 kontinens 12 országában van jelen saját irodával, ahol több, mint 60 értékesítő tevékenykedik aktívan. Esettanulmányunkból kiderül, hogy miként építettünk egy teljesen automatizált, nemzetközi értékesítési gépezetet partnerünk számára.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A Budapesten működő központ számára komoly gondot okozott, hogy miként tudja egységes rendszerbe terelni és felügyelni, majd javítani a különböző országokban dolgozó csapatok munkafolyamatait. Nagyon körülményes volt a reporting rendszer működtetése és így sérült az erre alapuló, hatékony döntéshozatali mechanizmus. A beáramló új üzleti lehetőségek és kapcsolatok feldogozása meglehetősen nehézkes volt, és a nemzetközi működésből fakadóan pedig az árazás feletti ellenőrzés is jelentősen csorbult. Az egyik legnagyobb fejtörést az okozta a vezetőség számára, hogy a projekt-folyamat egyszerűen nem tükrözte kellő mértékben a valóságot, így erősen sérült az értékesítési előrejelzések megbízhatósága. Emellett a növekedési fázisban lévő értékesítési rendszer klasszikus gyermekbetegségei is egyre súlyosbodtak, az e-mailen beérkező új üzleti lehetőségek és kapcsolatok csak lassan, vagy egyáltalán el sem jutottak a megfelelő értékesítési irodához. Magas volt a potenciális ügyfelek lemorzsolódási aránya, ebből fakadóan pedig az ügyfélélmény sem volt kielégítő. A reporting teljesen manuálisan történt minden irodában, az ajánlatok pedig különböző formátumokban készültek, majd e-mailes jóváhagyást követően kerültek egyesével kiküldésre. Az árlisták kezelése excel táblázatokban, nehezen követhetően zajlott. Az ügyfelek irányába történő továbbításuk és közzétételük szintén emberi erőforrást vett igénybe, amely rossz hatással volt a sebességre. A kiküldött dokumentumok pedig gyakran tartalmaztak olyan, emberi munkából fakadó tévedéseket, amelyek könnyedén orvosolhatóak lettek volna. Pl. előfordult, hogy ugyan arra a projektre 5 különböző alvállalkozótól érkezett ajánlatkérés, és a értékesítési előrejelzés ezt hibásan ötszörös értéken érzékelte.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldás, a szabványosított nemzetközi értékesítési folyamat, a helyi igényekhez igazítva ami két szakaszra osztott folyamat-automatizálási projekt keretében valósult meg. A projekt első fázisában a hazai központ folyamatait tisztítottuk le és automatizáltuk. Kidolgoztuk, teszteltük és előkészítettük a globális működésre szánt értékesítési folyamat minden apró lépését, amely a későbbiekben az összes ország számára az alapot jelentette. A sikeres teszteket és optimalizálást követően mind a 12 országra egységesen terjesztettük ki az elkészült rendszert, a lokális szempontok figyelembe vételével. Minden külföldi iroda esetében figyelembe vettük a helyi adottságokat és ennek megfelelően egészítettük ki a központi rendszert, hogy minden esetben megtartsuk az egységes folyamatot és riportálhatóságot. A következők szerint sikerült új szintre emelni a Lightware értékesítési mechanizmusát. - A management naprakészen, torzulásmentesen kapott meg minden információt a kialakított üzleti folyamat alapján. - Egységesen, gyorsan, a vállalati arculatnak megfelelő ajánlat-minták mennek ki az árajánlatok. - A reporting automatikusan zajlik, egyetlen gombnyomásra. - Valós idejű riasztást kapnak a csapattagok, ha a rendszer elhanyagolt új üzleti lehetőségeket vagy a lejárat küszöbén álló árajánlatokat észlel. - 6 hónap alatt került átadásra a folyamatoptimalizálás és racionalizálás mentén kidolgozott globális CRM megoldás. - 12 ország minden partner irodájában egységes értékesítési folyamat és szabályrendszer szerint zajlik a munka. - 220%-al nőtt a sikeresen feldolgozott új üzleti lehetőségek száma már az első évben. - 90%-kal csökkent az elhanyagolt havi új üzleti lehetőségek száma. - 4x gyorsabb lett a salesforecast készítése, és ezzel együtt a pontossága is arányosan emelkedett.