Esettanulmány címe:
Digitális transzformáció a Csaba Metál Zrt-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A békéscsabai Csaba Metál Zrt. egy 100%-ig magántulajdonban lévő magyar vállalkozás, amely alumínium öntvényeket állít elő nyomásos technológiával, döntően a járműipar számára. Az itt gyártott alkatrészek megtalálhatók többek között a Peugeot, Audi, BMW, Chrysler, Citroen, Ferrari, Fiat, Ford, Jaguár, Mercedes, Nissan, Opel, Porsche, Renault, Rover, Toyota, Volvo, VW különböző modelljeiben, valamint többek közt a Hella, Trelleborg, Continental és a Delphi termékeiben. A termelés 8000m2-en történik, az öntödében közel 500 ember dolgozik. 2012-ben a cég teljes bevétele elérte a 28 millió eurót, és folyamatosan növekvő tendenciát mutat. Az előállított öntvények 80%-a exportra kerül.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ahhoz, hogy a BMW közvetlen beszállítói lehessenek, elsődlegesen illeszkedni kellett az OEM által használt rendszerbe. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a speciális OEM-szakmodulokkal létrehozott adatokat hiba nélkül, azaz natív, eredeti formátumban kell beolvasni. A Csaba Metál eleinte csak magával az öntéssel foglalkozott, ám idővel a szakértelmüknek köszönhetően egyre több esetben kikérték véleményüket adott termék gyárthatóságának szempontjából, illetve tendencia, hogy mindinkább bevonják őket az alkatrészek fejlesztési-tervezési folyamatába. Ez a tény azt az elvárást fogalmazta meg, hogy egy hatékonyan használható, gyors, és a jövőben várhatóan felmerülő kihívásokra is megfelelő választ adó megoldásra van szükség. Könnyíteni kell továbbá az egyes projektek résztvevői közti kommunikációt a vállalaton belül és kívül is, valamint racionalizálni kell a tervezési adatok tárolását is. Megoldást kerestek arra is, hogy a korábbi projektek egyes részeit újra felhasználhassák a jövőben, illetve a már megszerzett tapasztalatokat rendszerezhessék és elérhetővé tegyék.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Dassault Systèmes 3DEXPERIENCE® platformján alapuló megoldás minden, az előzőekben felvázolt kihívásra megfelelő választ tudott adni. Az öntőszerszám tervezők folyamataira szabott rendszer biztosítja az adatok helyes beolvasását, a gyors és precíz árajánlatadást, a gyors tervezéshez és módosításhoz szükséges hatékonyan használható eszközöket, az ellenőrzés elvégzését, valamint a gyártási dokumentáció elkészítését. A folyamat során kiemelt hangsúlyt kap a kommunikáció és az együttműködés javítása: olyan átfogó megoldást ad, ami kiszolgálja a mérnökök, a gyártási szakemberek, a projektvezetők és döntéshozók igényeit is – ezzel jelentősen gyorsítva a döntéseket és csökkentve a költségeket.
Az implementációs folyamat része volt a szoftver telepítése és részletes oktatása. A rendszert a cég mérnökei napi munkájuk során hatékonyan használják. Véleményük szerint a tervezésre, illetve a szerszámok módosítására fordított idő átlagosan 20-30%-kal csökkent, és ez jelentős kihatással van munkájuk hatékonyságára. További előnyként tekintenek az adattárolási megoldásra: egyértelmű, gyorsan kereshető és hatékony rendszerként jellemzik. A használt közös adatbázis óriási mértékben segíti az együttműködést, hiszen megszüntette a szükségtelen duplikációkat, ami biztosítja, hogy mindig valós és aktuális információ kerüljön felhasználásra. Egyértelműen ellenőrizhető az adott termék vagy alkatrész státusza, és szükség esetén elvégezhető a beavatkozás. A projektek, módosítások lekövethetők és a felhalmozott tapasztalat hatékonyan, visszakereshető formában eltárolható és közzétehető. A rendszer használata által, a hatékonyság javulásával párhuzamosan, csökkent az egyes projektek megvalósításába befektetett idő.
http://www.cadterv.hu/hu/ujreferenciak/ujplmmegoldasok/a-csaba-metal-zrt-halad-a-korral