Adatlap


Esettanulmány címe:
Az OLM bevezetése hazai tulajdonú élelmiszer kiskereskedelmi hálózatnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Számos kiskereskedelmi egységet üzemeltető, hazai tulajdonú élelmiszer-kiskereskedelmi hálózat, a hálózaton belül több külön cégként vagy cégcsoportként működik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A munkavállalók beosztás tervezése és munkaidő nyilvántartása korábban papír alapon történt. Ez a sok telephely miatt rossz hatékonyságú volt, és a munkaügyi ellenőrzéseken időnként fennakadt a jelenléti ívek nem megfelelő kitöltése. A papír alapú nyilvántartásokat hónap elején manuálisan dolgozták fel, ami a bérszámfejtés előkészítők számára intenzív időszakot jelentett, sok hibalehetőséggel, ezért többszöri ellenőrzéssel. A helyzetet nehezítette, hogy megpróbálták bevezetni a munkaidőkeretes munkarendet, de ennek optimális működtetésére a papír alapú megoldások már nem alkalmasak. A munkavállalók jelentős része a számítógép-használati képességekben alacsony tudásszinttel és gyakorlattal rendelkezik.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az OLM alapmoduljainak bevezetésével a munkaügyi adminisztráció folyamata lényegesen egyszerűbb és gyorsabb lett. A beosztás tervezést jogszabály ellenőrzés funkció támogatja, a beosztástól való eltérésekre már hónap közben felhívja a rendszer a figyelmet, így lehetséges azok tisztázása. A bérszámfejtés már a hónap második munkanapján teljes értékű adatállományt kap. A pótlékos idők kalkulációja automatizált lett, a papír alapú jelenléti ívek és szabadság kiíró tömbök manuális feldolgozása megszűnt, így a folyamat manuális munkaigénye töredékére csökkent.