Adatlap


Esettanulmány címe:
A Kalcsu Cosmetics viszonteladói- és partnerhálózatának megtervezése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Kalcsu Cosmetics a hazai professzionális kozmetikai piac egyik vezető nagykereskedelmi cégeként világszínvonalú termékekkel, szolgáltatásokkal és továbbképzéssel segíti a hazai kozmetikusokat. A cég a Babor és a Maria Galland kozmetikumok hazai forgalmazója, több ezer kozmetikussal vannak kapcsolatban.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vírus térnyerése a kozmetikusokat is megrázta: ijedt vendégek, visszaeső forgalom. Ráadásul a páciensek többsége a munkahelyi elfoglaltságok miatt korábban késő délután, este járt kozmetikushoz, csakhogy a korlátozások miatt 7-kor már minden kozmetika ajtaján ott lógott a Zárva tábla. E miatt is gondolta úgy a Babor és a Maria Galland kozmetikumok hazai forgalmazója, a Kalcsu Cosmetics, hogy létrehoz egy szakmai kozösséget. A Kalcsu elképzelései szerint a közösséghez csatlakozó magyar kozmetikusok szakmai továbbképzéseken, marketing és értékesítési kurzusokon vehetnek részt. Emellett a közösség tagjaiként minden segítséget megkapnak, hogy prémium minőségű szalonban fogadhassák a vendégeiket.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Így született meg a Yellow Bird marketing ügynökség támogatásával az Elit Kozmetikus Program. A céggel való együttműködésünk kettős volt: egyfelől a cég meglévő márkáját erősítettük márkatanácsadásunk során, másrészről egy értékesítési célokat támogató folyamatot és eszközrendszert terveztünk meg. A marketing tanácsadás során piacelemzést végeztünk majd megterveztük a vállalkozás termékstruktúráját. Az általunk javasolt stratégia központi eleme volt a Kalcsu Cosmetics szakmai közösségének, az Elit Kozmetikus Program névre pozicionált megtervezése. Fontos cél volt, hogy a márkaerősítés hatására emelkedjen a vállalat ROI-ja. A Covid helyzet miatt az online térbe szorult a közösség alapító rendezvénye, melynek lebonyolításához megterveztük a megfelelő médiákat, üzeneteket és tanácsot adtunk az esemény lebonyolításához. Az esemény végül az I. Magyar Kozmetikus Webkongresszus nevet kapta. A Program elindításához a Yellow Bird a Kalcsu számára egy bemutatkozó videó forgatását javasolta, amelyet a Program hivatalos oldalán nézhettek meg az érdeklődők. A népszerűsítő hirdetések Facebookon és egy szakmai felületen, a Beauty Forum oldalain futottak, illetve a Kalcsu saját Facebook oldalán posztokban népszerűsítette a Programot. A webkonferenciára végül 1735 potenciális vevő regisztrált ne, akikkel a Kalcsu azóta is heti kapcsolatban van hírleveleken, Facebook csoporton keresztül.