Esettanulmány címe:
Főszerepben a Microsoft Dynamics NAV
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az 1991-ben alapított Fujifilm Magyarország Kft. tevékenységi körébe fotótechnikai berendezések és
nyersanyagok, elektronikai termékek, orvosi berendezések és nyersanyagok értékesítése, valamint a fototechnikai és orvosi eszközök szervizelése tartozik.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
2010-ben komoly feladattal kellett szembenéznie a Fujifilm Magyarország Kft-nek. A több mint tíz éve
működő vállalatirányítási rendszerüket két okból is korszerűbbre kellett cserélni: a tulajdonosváltás
következtében új struktúrájú riportokat, és rövidebb határidővel kellett küldeniük, amit azonban azzal az ERP megoldással már nem lehetett megvalósítani.
Ráadásul a rendszer üzemeltetőitől már semmilyen új fejlesztés nem volt megrendelhető, az alap-support szolgáltatás is legfeljebb a szoftver minimális karbantartására szorítkozott. Szerencsére az anyavállalat szabad kezet adott a magyarországi leányvállalatnak, akik a hazai ERP-piac ismeretében választhatták ki azt az integrált vállalatirányítási rendszert, amellyel az anyacég által elvárt kimutatások és riportok mindegyike határidőn belül elkészíthető.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az átállás óta szerzett tapasztalatok már minden felhasználó számára megmutatták a korábban használt rendszer és az újonnan bevezetett Microsoft Dynamics NAV közötti különbséget.
„– Egy-két hónap után mindenki rutinosan használta a munkájához szükséges funkciókat – én például olyannyira megszoktam az új rendszert, hogy már kifejezetten élvezetesnek találom a NAV használatát. Lerövidültek a folyamatok, sokkal gyorsabban, sokkal hatékonyabban dolgozhatunk. Nagy előny, hogy nem kell minden adat kinyeréséhez új riportot készíteni, sokkal egyszerűbben megtaláljuk a szükséges információkat, mint a korábbi rendszerben” – mondta Szepesvölgyi
Tímea értékesítési képviselő.
A pénzügyi osztály tapasztalatai is azt mutatják, hogy sokkal áttekinthetőbbek az üzleti kimutatások, ráadásul jelentősen csökkent a gazdasági riportok elkészítésének ideje, ami nagyban segíti,
hogy határidőn belül küldjék el a Fujifilm GmbH által elvárt riportokat. Mindez annak is köszönhető, hogy a Microsoft Dynamics NAV képes a felhasználói igények alapján testre szabott jelentésformátumok automatikus elkészítésére.
„– Az esetleg felmerülő utólagos paraméterezési elvárásokat rendkívül gyorsan elvégzik a MultiSoft
szakmérnökei, így soha nem volt fennakadás a riportok elkészítésében. Az elmúlt egy évben kifejezetten hatékony támogatást kaptunk, nagy segítséget jelent például az online elérhető
helpdesk. Az e-mailben feltett kérdésekre szinte azonnal megkapjuk a válaszokat, így mindig sikerült időben megoldani a felmerült gondokat. A korábbi ERP rendszer üzemeltetője hosszabb átfutási
idővel reagált egy-egy segítségkérésre, így különösen nagyra értékeljük, hogy a supportot végző cég mindig elérhető, biztos támogatói háttérrel dolgozhatunk – foglalta össze az előnyöket Szepesvölgyi Tímea.