Esettanulmány címe:
MKB Bank - publikus WiFi megoldás a fiókhálózatban
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
pénzügyi, biztosítási tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az MKB Üzemeltetési Kft. az MKB Bank 100 %-os tulajdonú vállalataként a bank saját és bérelt ingatlanjainak kezelésével, üzemeltetésével foglalkozik. MKB Bank Nyrt. Magyarország meghatározó univerzális bankjaként tartós értéket teremt ügyfeleinek, hitelezési aktivitásán keresztül hozzájárul a lakosság és a vállalkozások céljainak megvalósításához. Szakértő munkatársaival, nemzetközi szinten is elismert digitális megoldásaival valamennyi partnere számára magas színvonalú szolgáltatásokat biztosít. Bankunk számára elsőszámú alapérték ügyfeleink professzionális kiszolgálása, melynek alapja az őszinte, támogató ügyfélkapcsolat, kiemelt tényezői pedig az ügyfélkapcsolat és -élmény, az értékőrzés és -teremtés, valamint az innovatív banki megoldások.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A cég elindította a közelmúltban „Megújulás” elnevezésű projektjét, amely nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy alig több mint két év alatt korszerűbbre cserélje informatikai rendszerét, megújítsa szervezetét, üzleti folyamatait, azaz, versenytársait megelőzve, felkészítse a pénzintézetet a XXI. század, a digitalizáció kihívásaira. Az MKB Bank célja a digitális bankká válás, melynek egyik legfontosabb lépése az ügyfélélmény növelése.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Vodafone-nal együttműködve első lépésként a digitális aláírást valósították meg a bankfiókokban, majd ezt követően bevezették a vendég WiFi-t, amely később a bankbiztonsági szabályokat figyelembe vevő, szeparált hálózaton működő vállalati WiFi szolgáltatássá nőtte ki magát. Vállalatunknál összesen 216 WiFi AccessPoint (vezeték nélküli hozzáférési pont) került telepítésre és szükséges volt egy teljesen új adathálózati kapcsolat kiépítése is minden bankfiókban. Ennek alapja a Cisco Meraki hálózat és az ehhez kapcsolódó, felhő alapú WiFi menedzsment rendszer. Ez utóbbinak köszönhetően a bankfiókokban jelentősen lecsökkent a szerelési idő is, hiszen az eszközök csatlakoztatását követően a konfigurációt már távolról, felhőből vezérelten lehet végezni. Az adatfeldolgozást követően, a mérések egy online felületen érhetők el. A mért értékek megtekinthetők valós időben, de visszamenőleg is elemezhetők, exportálhatók és tárolhatók. Az üzemeltetőnek így lehetősége nyílik a különböző bankfiókok energiafelhasználásának mélyebb elemzésére, összehasonlítására és az energiapazarló működés azonosítására.
A Vodafone Menedzselt WiFi megoldása mindent tartalmaz, amelyre vállalatának szüksége lehet egy robosztus, biztonságos WiFi hálózat kialakításához. A hálózat megtervezését és a szolgáltatás telepítését szakemberek végzik, valamint az üzemeltetési, monitoring feladatokat is levesszük az ügyfél válláról. A Vodafone teljes projektmanagementet biztosított az MKB Bank számára, beleértve a belső projekt menedzsert is. A dedikált mérnökcsapat a nap 24 órájában az ügyfelek rendelkezésre áll, mindezeken felül webes felületen is nyomon követhető a hálózati eszközök állapota. A projekt megnyerésében kifejezetten sokat számított, hogy az ügyfél által meghatározott szoros kiépítési határidőt a Vodafone felelősségteljesen vállalta: a szolgáltatás telepítésére 3 hónap állt rendelkezésre.