Adatlap


Esettanulmány címe:
A patikahálózat müködés kontrollingja adattárház és Power BI alapon
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A megbízónk egy franchise gyógyszertári lánc több mint 200 üzlettel országszerte. 1.5mrd jegyzett tőkével, és 9,5mrd árbevétellel 2024-ben .
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megbízónk célja a működési hatékonyság optimalizálása és a vevői elégedettség növelése a versenyképes piaci helyzet fenntartása mellett. Megbízónk szeretné az értékesítési elemzéseket folyamatosan és valós időben monitorozni, és szükség esetén azonnali döntéseket hozni az eredmények korrigálására, a piaci helyzet változására.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Megbízónknál az adatok többféle forrásból, formátumban és rendszerességgel érkeztek. ERP-ból nyertük ki az analítikák egy részét. Ezen kívül az üzletek havi riportot küldtek excelben, amelyben a munkaügyi jelentések, a polchatékonyság / minőségi mutatók voltak. Mértük külön a kampányokban hirdetett termékek fogyását, a beszállítók hatékonyságát, rebatek nagyságát, stb, illetve az egyes termékkategóriák jövedelmezőségét. Ezeken felül adatokat elemeztünk a főkönyvből. Az adatok több esetenként nagyon eltérő formában voltak elérhetőek. Ahhoz, hogy a jelentések jó működjenek és tiszta adatokat mutassanak szüksége volt az adatok rendbe rakására. Ebből a célból építettünk egy a feladathoz illeszkedő adattárházat ahol az adatok rendszerezését és tisztítását végeztük el. A megfelelően struktúrált adatokat BI eszközzel (Power BI) elemeztük és jól értelmezhetően megjelenítettük. A tendenciák elemzése megmutatta, hogy a kiemelkedően sikeres gyógyszertárak mit csinálnak máshogy, és az átlag alatt teljesítő gyógyszertáraknál milyen nem hatékony gyakorlatok vannak. Konklúzió / eredmények: Az elemzések eredményei alapján a vezetőség az eredményességet javító döntéseket tudott hozni. Egyrészről a legjobban teljesítő üzletek gyakorlatait megosztották a teljes hálózat számára. Ez ösztönzőleg hatott mind a példaként állított üzleteknek, mind az egész hálózatnak, így egységesítve a működési modellt, és növelve a hatékonyság=nyereségességet. Az átlag alatt teljesítő üzletek a megosztott jó működési gyakorlatok mellett célzott marketing kampányt kaptak. Tanulság A projekt eredményei rávilágítanak arra, hogy az üzleti intelligencia alkalmazása a franchise hálózatok és üzlethálózatok vezetésében hogyan segíthet a teljesítmény javításában és a működési hatékonyság maximalizálásában. Kiemelt tanulságként említhető, hogy a rendszeres adatelemzés és a folyamatos fejlesztések szükségesek a dinamikusan változó piaci igények kielégítéséhez.