Adatlap


Esettanulmány címe:
Napelem kivitelező cég CRM bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Partnerünk napelemes rendszerek értékesítésével, tervezésével, kivitelezésével, szervizelésével, valamint épület villamossági kivitelezéssel foglalkozik. A vállalkozás 20 fővel végzi kivitelezői tevékenységét, valamint 40 fős értékesítői hálózatot tart fent.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Szoftverünk fő feladat a vállalkozás értékesítési folyamatainak a segítése, felgyorsítása, rendszerbe foglalása volt. Az értékesítési folyamatok elkészítése után az engedélyezési folyamat pontos precíz után követese valamint a pénzügyi után követés és tervezési kontroll segítése. A vállalkozásnál az értékesítők napi munkájának egyik kiemelt része a napelemes rendszerek előzetes árajánlatainak az elkészítése volt, ami a rendszer bevezetése előtt ajánlatonként legalább 30 percet igényelt, ez a rendszerünkkel automatikussá vált. Fontos része a szoftvernek, az ajánlat elkészítését követően a CRM rendszer segítségével a sales folyamat segítése, ellenőrzése. A sales folyamatok lezárása után a rendszer a kivitelezés támogatásában nyújt segítséget a projekt kezelővel, valamint a szükséges anyag ki író résszel, valamint a visszáruzással papír alapú feladatát beemelve a rendszerbe, pontos képet kapnak az elhasznált anyag mennyiségekről, ezt össze kötöttük a raktár kezelővel, így az anyag rendelés szükségességéről is időben kap értesítést az ügyfél. A számlázó rendszer automatikus folyamatainak a segítségével az adminisztráció segítése, a kintlévőség kezelésében nyújt támogatást.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A folyamatok során keletkező adatok alapján a teljes kontrollingot kapott a megbízó, amely megfelelő adatokkal látja el a cégvezetés a megtérüléseikkel és a pénzügyi tervezésekkel kapcsolatban.