Esettanulmány címe:
Chopra Global Döntestámogató Rendszer
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
területen kívüli szervezet
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Chopra Global, www.chopra.com, New York-i székhelyű egészségügyi és wellness szervezet, ami több amerikai fizikai központtal is rendelkezik a keleti és a nyugati parton egyaránt. A cégnek körülbelül 150 állandó alkalmazottja és rengeteg beszállítója van. A személyesen történő önsegítő, spirituális, egészségügyi és wellness rendezvények mellet, melyeket a világról minden pontjáról vonzanak fizetővendégeket, digitális tanfolyamokat, hivatalos képesítéssel végződő kurzusokat és e-commerce platform által értékesített fizikális termékeket is árulnak digitálisan.
A szervezet felhasználói adatbázisa 10 millió felett van és a digitális tartalmak fogyasztói a világ minden részéről használják a digitális tartalmaikat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megrendelő által létrehozott Meditation Experience (ME) nevű digitális program, ami eredetileg egy “sales lead generator” -ként indult és új vásárlók bevonzására volt hivatott, olyan méretű népszerűséget ért el, hogy a megrendelő úgy döntött az egész vállalkozást újra strukturálja és a sikert nem csak magában az ME eladásában próbálja maximalizálni, hanem a cég minden területén szeretné kihasználni. Ennek következtében a cég egész információáramlását újra kellet szervezni és egy új technológiát biztosítani. Az ME “freemeium” felállásából adódóan már az ingyenes időszak alatt történő felhasználói adatgyűjtésből a felhasználók érdeklődési köreinek szegmentálása által, a megoldásnak marketing csoportot folyamatos “real-time” információval kellet kiszolgálnia, hogy a csoport azonnali döntéseket tudjon hozni és a stratégiájukat akár napi szinten változtatni tudják. A Sales Team szintén értékes információkat kellett kapjon a gyűjtött adatok alapján és a megoldásnak biztosítania kellet a numerikus felmérését a bejövő “lead” -ek értékének, valamint információval szolgálni arról, hogy egy estleges vevőnek újabb digitális terméket, e-commerce termékeket, vagy egész csomagokat célszerűbb-e eladni melyek már akár több hetes utazással és időtöltéssel párosulnak a világ egy – egy népszerű üdülőhelyén. Ehhez kellet egy olyan technológiát biztosítani, ami vertikálisan követni tudja a hirdetésekre költött összegek konverzióját a regisztrálásokon át, az összes vevői aktivitáson keresztül az összes termék vásárlásáig, maximalizálni minden vásárló költési ciklusát és ezt az új technológiát integrálni kellett a cég már meglévő és működésben lévő rendszereivel.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Mivel a megoldás az egész cég minden rendszerét érintette az implementációt lépésenként, több fázisban kellet elvégezni. A teljes megoldás bevezetése után a csoportok közötti elszigeteltség, amelyek az eredeti felállásban áthidalni csak egyének által, saját motivációból, cégen belüli személyes kapcsolatok által történtek, lényegében megszűnt. Az adatok automatikusan történő áramlásának újonnani lehetősége megnövelte a cég hatékonyságát, rengeteg erőforrást szabadított fel, amik aztán új ötletek formájában kerültek a vezetőség elé és új termékekként kerültek a piacra, új bevételforrásokat generálva ezzel. Az eredetileg tervezett rendszer mellett egy viszonteladó rendszer is ki lett építve, ami által egyedi komissziós elszámolással, külsős eladási partnereket lehet a rendszerbe felvenni és ezek a partnerek további jövedelemforrásként járulnak hozza a kliens sikeréhez a mai napig. Minden egyes csoport bevétele és haszonkulcsa is megnövekedett a technológiai fejlesztések bevezetése után és a fejlesztések megtérülése dollármilliókat generált a megrendelő számára éves szinten.