Adatlap


Esettanulmány címe:
Mezőgazdasági ágazatban működő vállalkozás.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
mezőgazdaság, erdőgazdálkodás, halászat
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
2002-ben alapított, 58 főt foglalkoztató, növénytermesztéssel, állattenyésztéssel, és mezőgazdasági szolgáltatásokkal foglalkozó vállalkozás, szerteágazó termékkínálattal, melyből nem csak értékesítenek, hanem van saját felhasználás is.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A korábbi rendszerükkel egyre nehezebben és lassabban lehetett a nyilvántartásokat vezetni. A termékek önköltségének- eredményességének meghatározásához több külön nyilvántartásra, adatgyűjtésre volt szükségük. Mindezek sok időt vettek igénybe lassítva a vezetői döntések meghozatalát. Tovább bonyolítja a nyilvántartásokat, hogy a normál ügymenet részét képezik növény- állat felvásárlások, földbérleti díjak kifizetése pénzben- terményben, és az ehhez kapcsolódó elszámolások- bevallások is. A rendszerfejlesztéssel, a készletek naprakész nyilvántartása, a pénzügyi és számviteli feladatok integrálása, a termék előállítás eredményességének gyors meghatározása, a nyilvántartások egységesítése és a kapcsolódó feladatok gyorsítása lehetőség szerint automatizálása volt a fő szempont- elvárás a rendszerrel kapcsolatban.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az e-Iroda rendszerünk bevezetésével egy rendszerbe integrálódott a számviteli, a pénzügyi, a készlet, az eszköz és a bér- bérszámfejtés nyilvántartások. A bér modulban megvalósítottuk az őstermelők nyilvántartását a hozzájuk kapcsolódó felvásárlási okirat előállítását is, mely alapján a rendszer automatikusan elkészíti a megfelelő bevallásokat. A bér modulban a dolgozók munkaidejét és ezzel a bérét bonthatjuk a költséghelyek- tevékenységek megadásával, mely alapján a feladáskor (automatikus kontírozás) a járulékokat és egyéb bér költségeket is megbontja a költséghelyek- tevékenységek között a rájuk jutó törzsbér arányában. A rendszer egészén végigfut a költséghelyek- tevékenységek használata (készlet, eszköz, beérkező- kimenő számlák, bank, pénztár, ...), hogy az adott költség mit érint, illetve az árbevétel hova tartozik. Van melyek közvetlenül, van melyek feladást követően kerülnek a könyvelési, illetve elemző rendszerbe. Az általános költségeket, a költséghelyeken felmerülő értékeket az elemző rendszerben feloszthatjuk a tevékenységek között. Eredménykimutatás készíthetünk tevékenységek, költséghelyek alapján a vállalkozás egészére vonatkozólag, egy-egy elemre vagy ágazatra vonatkozólag. A rendszer bevezetését követően megszűntek a különálló nyilvántartások, a többszöri rögzítések, a hosszadalmas adatgyűjtések. A vezetői döntések meghozatalához szükséges idő is nagyban lerövidült annak köszönhetően, hogy egy gombnyomásra lekérdezhető, hogy mennyi a búza, árpa, kukorica, sertés, ... üzemi és adózás előtti eredménye. A lekérdezést megtehetjük csoport szintre összesítve is (pl. növénytermesztés, állattenyésztés, ...). Az évek során az irodai létszám alapvetően nem változott annak ellenére, hogy a vállalkozás növekedett, és többlet feladatok keletkeztek.