Esettanulmány címe:
Dox feladat és dokumentumkezelő csoportmunkarendszer bevezetése egy kecskeméti építőipari kivitelező cégnél.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A cég lakossági házak kivitelezésével foglalkozik, főként Kecskemét és Budapest körzetében. A kivitelezéshez szükséges minden ágazat számos szakemberével dolgozik, egy időben közel hatvan projektet kézben tartva. A cég forgalma 1,5 milliárd forint.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az egyidőben zajló kivitelezési munkák szakemberei, illetve az irodai dolgozók közti kommunikáció és kooperáció nem volt kellően dokumentált és nyomonkövethető, a számos feladat nyilvántartása, (ügyfélkapcsolatok, munkalépések, beszerzés, engedélyeztetés, tervrajzok elérése, átadások, reklamációkezelés, stb.) prioritása, változása nehezen volt kézben tartható. A projektek átbeszélése időigényes és nehézkes volt, ez energiaigényes plusz feladatokat jelentett, mely az értékes termelési időből vett el.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Dox interneten használható feladat nyomonkövető- és csoportmunka rendszerrel a cég összes munkatársa (bármelyik építkezésen is legyen éppen) villámgyorsan értesül minden olyan új feladatról, vagy annak bármilyen változásáról, melyben Ő maga érdekelt. A szoftver egyszerre foglalja magában a dokumentumkezelést, feladat és folyamatkezelést és a levelezést. Mindezzel egy teljes projekt részre bontott alfeladatait nemcsak adott kollégához lehet rendelni, hanem annak prioritását, határidejét, sőt a teljes projekt előrehaladását is látni lehet. A cégműködés és kontrolling hatékonyabbá vált, a vezetőség azonnali tényadatokhoz jut, ami alapján villámgyors és megalapozott döntéseket hozhatnak.