Esettanulmány címe:
Magyar IT piac
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Nem rendelkeznek beszállítói minősítő rendszerrel, a Pc-Box kft. az egyedüli beszállítójuk. Régebben több beszállítóval álltak szerződésben, de ennek a hátránya az volt, hogy az esetleges hibákat különböző partnereknek kellett jelenteni, ami többlet energiába került. Jelenleg minden számítástechnikai problémát egy számon be tudnak jelenteni.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
- Biztonság- és kockázatkezelés (Nem egyszerűen vírusvédelemről vagy behatolás-védelemről van itt szó, hanem átfogó kockázatkezelési és megfelelőségi (governance, risk management, compliance) stratégiákról, amelyek a teljes üzleti folyamatot lefedik. A jövő egyik meghatározó trendje a biztonságos hozzáférések egyetlen megbízható megoldáskészletbe integrálása)
- Üzleti intelligencia (Az üzleti intelligencia (Business Intelligence, BI) legfontosabb feladata, hogy segítse az üzleti döntéseket, az üzleti döntéshozók munkáját, ellássa információkkal a vezetőséget és a munkatársak meghatározott körét, nem csupán adatok és információk sokaságát teszi a vezetők asztalára, hanem támogatja a vezetőt a hatékony döntési folyamatban. Felismer olyan tendenciákat, amelyeket a vezető magától esetleg nem venne észre, vagy egy döntési alternatíva elemzése során megmutatja, hogy milyen következményekkel jár a döntés, vagyis aktív szerepet kap a vezető mindennapi munkájában. Természetesen az üzleti intelligencia számos területen működik, hiszen a segítségével modellezni lehet a vállalat működését, szimulálni tudnak különböző üzleti helyzeteket, és ha már döntéseket hoztak, nyomon követhető a döntések teljes életciklusa
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Ajánlott csomag hardveres és szoftveres tűzfal telepítése, redundáns hardear elemek redundáns szerver-storage megoldással, vírusirtő és spam szűrés.
Továbbá vállalat irányítási rendszer telepítése.
Az IT piacot vizsgálva megállapíthatjuk, hogy legfőbb jellemzője az, hogy a technológiai termék és szolgáltatási fejlődés sokkal gyorsabb, mint amennyire azt a felhasználók nagy része ki tudná teljes mértékben aknázni. A fejlődést látják ugyan, de nem minden esetben képesek alkalmazásokban követni azt. A termék- és szolgáltatás portfólió kibővült és szélesedett, mind hardver, mind szoftver és mind IT szolgáltatási oldalon is. A virtualizált adatközpontok menedzsmentje, adatvédelme és rendelkezésre állása előtérbe került.
A legerősebb trend felhasználói oldalon a költségkontroll mindenekfelett. Minél nagyobb a cégméret, annál nagyobbak a beszerzés centralizációs törekvések, egyre szigorodnak a beszállítói tender kiírások és minősítések, növekszenek a meglévő szerződések újratárgyalási igényei. Ezek következtében a nagyobb multinacionális vagy költségvetési cégeknél elveszíti jelentőségét a lojalitás, a vevőhűségesítés. Ki kell mondani, hogy a magas szintű szolgáltatás és szolgáltatás ma már alapkövetelmény és már egyáltalán nem a hosszútávú szerződések biztosítéka. A beszállítóknak immár végig kell követniük potenciális megbízóiknál a beszerzés teljes folyamatát és annak minden szereplőjénél ismertséget és bizalmat kell kiépíteniük, még a „pályázhatóság meglétéhez” is.
Az informatikai kkv-knak nagyon meg kell gondolniuk, hogy milyen irányban fejlesszék saját termék- és szolgáltatási portfóliójukat, milyen irányban specializálódjanak. A klasszikus értelemben vett stratégiaépítés időtávlatai az IT szektorban azonban lerövidültek, megnőtt a stratégiai döntések kockázata. Előretört az ügyféligényekhez történő gyors megfelelés, azaz a „compliance”, az azokhoz történő alkalmazkodás, rugalmasság képessége. Ezek megteremtése ma az igazi stratégiai feladat.