Esettanulmány címe:
Több partneres bérraktározást támogató raktárirányítási rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A K&V Nemzetközi Fuvarozó Kft. az észak-magyarországi
raktárlogisztikai szolgáltatói piac meghatározó szereplője,
számos megbízó részére végeznek fuvarozási és
raktározási szolgáltatást. A raktárlogisztikai igények
megnövekedése tette indokolttá, hogy Gyöngyösi
telephelyükön megvalósítsanak egy, a mai piaci elávárásoknak
megfelelő, korszerű raktárlogisztikai beruházást. A raktárlogisztikai rendszer kialakításakor alapfeltétel
volt egy nagy rugalmassággal, de mégis optimálisan
nagy tárolókapacitással rendelkező rendszer megvalósítása,
tekintve, hogy megbízóik sokféle igényét kell
lekezelniük. Ezt az összetett igényt valósította meg a
QLM logisztikai fővállalkozóként a K&V Kft. részére.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A K&V Nemzetközi Fuvarozó Kft. új beruházásként épített logisztikai központjában raktári bérszolgáltatást támogató és szolgáltatást mérő raktár-irányítási rendszer kivitelezése, mely a K&V nemzetközi partnereinek készletkövetési, tárolási, be- és kimozgatási igényeinek követését teljes körűen támogatja.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A bevezetett WaProM webes raktár-irányítási informatika rendszer az alábbi főbb funkciókkal támogatja a raktározási folyamatokat:
- Bérraktározás támogatása, mérése és számlázása;
- Logisztikai bérszolgáltatási szerződések kezelése;
- Bérszolgáltatási típusok kezelése a mozgatások és a tárolási adatok szintjén;
- Webes távoli hozzáférés a bérpartnereknek;
- Csomagolás támogatása, csomagolóanyag felhasználás mérése;
- Bizományosi készletek kezelése;
- Bérpartner beszerzési rendelések kezelése, címkézés;
- Bevételezés támogatása és algoritmizált tárhely keresés szűk-folyosós állványrendszer feltöltésével;
- Betároló targoncák és szűk-folyosós TSP targoncák irányítása, két lépésben történő feladatkiosztás;
- Bérpartner vevő rendelések alapján tehergépjármű optimalizálás, foglalás, komissiózás és kitárolás irányítás;
- FIFO, FEFO elv alapú komissiózás termékfüggően;
- Komissiózó terület feltöltésének vezérlése;
- Komissiózás irányítása optimalizált bejárási sorrend szerint;
- Kiszállítás-ellenőrzés támogatása;
- Vezérelt betárolási és kiszedési feladatok kiosztása a raktári dolgozóhoz,
feladat ütemezés és priorizálás;
- Raktári eszközök és dolgozó összerendelés; Gép- és humán erőforrás kihasználtság mérése;
- Adatgyüjtő terminál és mobil eszközök, Wifi hálózat szállítása és kiépítése;
- E-mail riasztások, E-mail riport küldés;
- Webservice és file alapú interface az ERP integrált vállalatirányítási rendszerrel.
Előnyök:
- Pontos elszámolás a bérpartnerekkel
- Megfelelő raktár-kihasználtság
- Áttekinthető raktározás és pontos készletek