Adatlap


Esettanulmány címe:
Több partneres bérraktározást támogató raktárirányítási rendszer bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A K&V Nemzetközi Fuvarozó Kft. az észak-magyarországi raktárlogisztikai szolgáltatói piac meghatározó szereplője, számos megbízó részére végeznek fuvarozási és raktározási szolgáltatást. A raktárlogisztikai igények megnövekedése tette indokolttá, hogy Gyöngyösi telephelyükön megvalósítsanak egy, a mai piaci elávárásoknak megfelelő, korszerű raktárlogisztikai beruházást. A raktárlogisztikai rendszer kialakításakor alapfeltétel volt egy nagy rugalmassággal, de mégis optimálisan nagy tárolókapacitással rendelkező rendszer megvalósítása, tekintve, hogy megbízóik sokféle igényét kell lekezelniük. Ezt az összetett igényt valósította meg a QLM logisztikai fővállalkozóként a K&V Kft. részére.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A K&V Nemzetközi Fuvarozó Kft. új beruházásként épített logisztikai központjában raktári bérszolgáltatást támogató és szolgáltatást mérő raktár-irányítási rendszer kivitelezése, mely a K&V nemzetközi partnereinek készletkövetési, tárolási, be- és kimozgatási igényeinek követését teljes körűen támogatja.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A bevezetett WaProM webes raktár-irányítási informatika rendszer az alábbi főbb funkciókkal támogatja a raktározási folyamatokat: - Bérraktározás támogatása, mérése és számlázása; - Logisztikai bérszolgáltatási szerződések kezelése; - Bérszolgáltatási típusok kezelése a mozgatások és a tárolási adatok szintjén; - Webes távoli hozzáférés a bérpartnereknek; - Csomagolás támogatása, csomagolóanyag felhasználás mérése; - Bizományosi készletek kezelése; - Bérpartner beszerzési rendelések kezelése, címkézés; - Bevételezés támogatása és algoritmizált tárhely keresés szűk-folyosós állványrendszer feltöltésével; - Betároló targoncák és szűk-folyosós TSP targoncák irányítása, két lépésben történő feladatkiosztás; - Bérpartner vevő rendelések alapján tehergépjármű optimalizálás, foglalás, komissiózás és kitárolás irányítás; - FIFO, FEFO elv alapú komissiózás termékfüggően; - Komissiózó terület feltöltésének vezérlése; - Komissiózás irányítása optimalizált bejárási sorrend szerint; - Kiszállítás-ellenőrzés támogatása; - Vezérelt betárolási és kiszedési feladatok kiosztása a raktári dolgozóhoz, feladat ütemezés és priorizálás; - Raktári eszközök és dolgozó összerendelés; Gép- és humán erőforrás kihasználtság mérése; - Adatgyüjtő terminál és mobil eszközök, Wifi hálózat szállítása és kiépítése; - E-mail riasztások, E-mail riport küldés; - Webservice és file alapú interface az ERP integrált vállalatirányítási rendszerrel. Előnyök: - Pontos elszámolás a bérpartnerekkel - Megfelelő raktár-kihasználtság - Áttekinthető raktározás és pontos készletek