Esettanulmány címe:
Google Workspace felhőszolgáltatás bevezetése
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél nyílászáró gyártással és forgalmazással foglalkozik. Három telephellyel rendelkezik, melyből egy a fővárosban, a másik kettő vidéki nagyvárosokban. Az alkalmazottak száma 20 fő. A piaci körülmények változóak., az erőforrások szűkösek. Az ügyfél rendkívül árérzékeny, de nyitott az új technológiák bevezetése felé
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A megoldandó üzleti probléma:
- A munkatársak a főldrajzi távolság ellenére valósidőben együtt tudjanak dolgozni dokumentumokon, szerződéseken, ajánlatokon
- A cégen belül folyó kommunikáció (e-mail, online csevegés, videó konferenca stb) zárt, felügyelt csatornákon menjen végbe
- Az iratok digitalizált állapotban, rendszerezetten és könnyen visszakereshetően álljanak rendelkezésre
- Legyen egy központi naptár felület, ahol mindenki láthatja jogosultság szerint mások naptárbejegyzéseit
- A rendszer bárhonnan, és bármilyen eszközről hozzáférhető legyen a jogosult alkalmazottak számára
- Az adatok védve, mentve, és naplózva legyenek
- Az e-mail fiókok nem teljenek be, és a spam védelem maxmális legyen
- Rosszindulatú támadásoktól a rendszer biztonságban legyen.
- Mindezt egyetlen felhőszoftver, egyetlen előfizetés kezelje, amely a felhőrendszerek mindegyikével kompatibilis
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A választás a kedvező ár-érték arányú Google Workspace-re esett. Mely a fenti problémákat integráltan kezelni tudja, és havidíjas konstukcióban elérhető. A hátteret a Google Cloud adja.
Üzleti előnyök:
- megszüntek a spam üzenetek, mert a Gmail a világon a leghatékonyabban tudja azokat szűrni
- az ügyvezető nyugodtan alszik, mert az összes felhőben tűrolt információ biztonságát a Google szavatolja, azona rendszeren, amit maga is használ.
- 2TB e-mail és drive áll rendelkezésre miinden felhasználónak, de ezt rugalmasan módosítható többletköltség nélkül.
- a Google Workspace asztali gépről, telefonról vagy tabletről egyaránt elérhető, Windows, Android és iOS környezetben egyaránt. (Akár offline üzemmódban is.)
- a cég évtizedes dokumentációja digitalizálásra került, majd a későbbiekben már minden dokumentum digitálisan készült, és lett rögzítve (Google Drive), ezzel lényegsen csökkentve a papír és nyomtatási költséget
- a privát Messenger, Viber és egyébb csevegők helyett védett, zárt céges csevegőrendszerbe tereltük a kommunikációt (Google Chat), a telefonállás helyett az online videóhívásokra tértek át (Google Meet)
- a munkatársak nem küldözgetnek egymásnak dokumentumokat, hanem közösen szerkesztik azokat, majd együtt hagyják jóvá, azt, mely publikációra, vagy az ügyfélnek szánnak
- a Google Naptár bevezetésével minden munkatárs időbeosztása transzparens lett a vezetőség, és a kollégák felé
A munka egyszerűsödött, gyorsult és biztonságosabb lett. És összeségében olcsóbb is.