Adatlap


Esettanulmány címe:
Az Integrált ügyviteli rendszerek szerepe a számviteli előírások támogatásában
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
adminisztratív és szolgáltatást támogató tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Könyvelőiroda, 1 segítő alkalmazottal 55-60 körüli ügyfélkörrel akiknek szolgáltatást nyújt
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A könyvelőirodák állandó időzavarral küzdenek a beáramló adatok egyenetlensége miatt. Ezért számukra kiemelten fontos a feldolgozás során az automatizálás elősegítése. Adatrögzítés mennyiségének csökkentése. Ehhez az adatbeemelések nyújtanak segítséget.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megfelelő informatikai háttér révén az adatok feldolgozása egyszerűbbé válik, számos feladat automatizálható, az integráltság pedig külön hangsúlyt képvisel a hatékonyságban. Nem mentesít a törvények, jogszabályok követése alól, de biztonsági figyelmeztetést biztosít a programfrissítések folytán. A számlákra vonatkozó adatszolgáltatási kötelezettséget kihasználva, a vevő és szállító számlákat közvetlenül a NAV adatbázisából van lehetőség beiktatni az adott számlakönyvbe. Ez a funkció nem csak az időtényező miatt jelentős, hanem a pontos adatok következtében. Az integrált rendszerek konszolidált adatbázist kínálnak, amelyből könnyedén lehet jelentéseket generálni. Ez különösen fontos a magyar adózási és könyvelési előírásoknak való megfeleléshez, ahol gyakran részletes és pontos jelentések készítésére van szükség. A könyvvizsgálók számára XML fájl formában adatszolgáltatás lehetséges az auditálás elvégzéséhez.