Adatlap


Esettanulmány címe:
Integrált rendszer bevezetése egy nagykereskedés, valamint 11 üzlettel rendelkező hálózat számára
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Fitocentrum üzlethálózat országos bolthálózatában jelenleg 11 szaküzlet és egy nagykereskedelmi telephely működik. Kereskedelmi tevékenységüket a táplálék kiegészítők és gyógynövény készítmények területén végzik. Nagykereskedelmi területen a saját üzletek kiszolgálásan túl számos viszonteladó partnert is kiszolgálnak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
üzlethálózat egymástól független, széttagolt központi felületről nem elérhető adatbázisainak, készletkezelő rendszereinek integráltabb megoldásba szervezése: - bolti adatbázisok központi felületről végzett termékadminisztrációja - üzletek rálátása a nagyker készletre - nagyker által a boltok részére történő áru mozgatás automatikus kiterhelése a bolti készletekre - felhő alapú adatkezeléssel központosított kimutatások a tulajdonosok számára
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Cégünk 20212-ben kezdte meg a Fitocentrum üzlethálózat akkori informatikai rendszerének cseréjét, a rendelkezésre álló infrastruktúra modernizálását. A kezdeti megbízásunk arra vonatkozott, hogy az akkor 6 üzlettel és 1 nagykereskedelmi telephellyel rendelkező vállalkozás rendelkezésre álló informatikai rendszerét cseréljük, mivel annak működésével kapcsolatban problémák merültek fel. Az üzlethálózat és a nagykereskedés komplett készletnyilvántartó és számlázó rendszerének felszerelését követően több körben végeztünk módosításokat, melyek segítettek a rendszer működését az Ügyfél igényeihez igazítani. Az évek során folyamatosan fejlesztések történtek a felépített infrastruktúrában: 2013 után az összes hardvert mi tartjuk karban (számítógépek, nyomtatók, pénztárgépek, vonalkód olvasók, adatgyűjtők, árellenőrző) 2012-2022 közötti időszakban újabb 5 üzlet nyílt, melynek teljes felszerelését (hardver és szoftver) cégünk végezte fokozatosan bővítettük az integrációt segítő funkciókat (központi adatmenedzsment funkciók, bizonylatok mozgatása adatbázisok között emberi beavatkozás nélkül, felhőbe költöztetés, összesített adatokat tartalmazó lekérdezések a tulajdonosok számára, stb.). A raktári rendszerre weboldalt/webáruházat építettünk, mely az online értékesítést segíti, A megfelelő adatokat szolgáltatni képes rendszer lehetőséget biztosít a készletezés hatékonyságának növelésére, a pontos kimutatások segítik a döntéshozatalt, az adminisztrációs, valamint a könyvvezetési munkát. Az adatbázisok/üzletek közötti adatintegráció minimálisra csökkenti a felesleges adminisztrációt.