Esettanulmány címe:
Folyamat automatizálás és mesterséges intelligencia alapú megoldások bevezetése egy energiaellátó vállalatnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél egy közép-európai régióban tevékenykedő, több évtizedes múlttal rendelkező, közepes méretű nagyvállalat, amely fűtéstechnikai berendezések gyártására specializálódott. Termékkínálatuk magában foglalja a hőszivattyúkat, különféle kazánokat és innovatív energiahatékony megoldásokat. Az ügyfél jelentős piaci jelenléttel bír több európai országban, és kiemelkedő minőségi standardok mellett fejleszti termékeit. Nemzetközi partnerekkel is együttműködik a csúcstechnológiás fejlesztések terén, különös tekintettel a környezetbarát megoldásokra.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az ügyfél több alapvető üzleti problémával szembesült. Az ügyfélszolgálati megkeresések nem voltak hatékonyan kezelhetők, mivel hiányzott a telefonos, emailes és közösségi platformokon elérhető ügyfélszolgálat. Az árajánlatadás manuális rendszere jelentős munkaerőt és időt igényelt, ami csökkentette a hatékonyságot és lassította az ügyfélkapcsolatok kezelését. Továbbá az online kampányok hiánya miatt az új ügyfélszerzés nehézkes és költséges volt. A vállalat az automatizált és digitalizált megoldások hiányában nem tudta kielégíteni a gyorsuló piaci elvárásokat.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A vállalat számára egy teljes körű digitális átalakítást valósítottunk meg, amely több szintű megoldásokat foglalt magában. Bevezettünk egy mesterséges intelligencia alapú chatbot rendszert, amely automatizáltan válaszolja meg a gyakran ismételt kérdéseket és az ügyfél termékeivel, szolgáltatásaival kapcsolatos információkat. Emellett kiépítettük egy bárhonnan elérhető online telefonos rendszert, mely az ügyfélszolgálat hatékonyságát növelte. Az árajánlatadó rendszer teljes automatizálása jelentősen csökkentette a feldolgozási időt és az emberi erőforrás-igényt. CRM rendszert is bevezettünk, amely optimalizálta az ügyféladatok kezelését és a kommunikációt.
Az alkalmazott megoldások révén a vállalatnál 40%-kal csökkent az ügyfélkiszolgálási idő, a manuális munkaerőigény 30%-kal mérséklődött, és az új online kampányok révén az ügyfélszerzés hatékonysága 25%-kal javult.