Adatlap


Esettanulmány címe:
Komplex turisztikai termékkínálat kialakítása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A megbízó egy vidéki térség turizmusát koordináló egyesület, aki egy komplex turisztikai szolgáltatási, desztinációmenedzsment keretrendszer segítségével kívánja felépíteni a térség turisztikai kínálatát. Ezt egy IT keretrendszer segítségével tudja költséghatékonyan megtenni.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A térség turisztikai kínálata szétaprózott, nincs elég erőforrás a hatékony értékesítésre. Egy közös IT platform használatával viszont költséghatékonyan lehet programcsomagokat kialakítani, a térséget és az egyes szolgáltatásokat népszerűsíteni.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Desztinációk számára nyújtott előnyök: 1. Interaktív vendégtájékoztatás: Az I-DEST egyetlen adatbázisból működő weboldalt és mobilalkalmazást biztosít, amely térképes szolgáltatáskínálatot, POI pontokat, útvonaltervezést, audioguide szolgáltatást, gamifikációs megoldásokat és mesterséges intelligencián alapuló automatizált vendégajánlatokat kínál. 2. Adatvezérelt döntéstámogatás és értékesítés: A rendszer valós idejű statisztikákkal és előrejelzésekkel segíti a döntéshozókat a fejlesztések és marketingtevékenységek során, figyelembe véve a pénzügyi, környezeti és társadalmi fenntarthatósági adatokat. 3. Egységes szolgáltatói minőségfejlesztés: Az I-DEST komplex fejlesztési csomagot kínál a szolgáltatók felkészítésére a minőségi vendégfogadás érdekében, beleértve a helyismeretet és a speciális igényekre való felkészülést (pl. fogyatékkal élők, családok, kerékpárosok). 4. Zöld irányelvek és minősítés: A rendszer támogatja a fenntarthatósági mutatók nyomon követését, hozzájárulva a Green Destinations minősítésre való felkészüléshez. 5. Helyi termék program: Az I-DEST digitális platformja elősegíti a turisztikai szolgáltatók és helyi termelők közötti együttműködést, támogatva a rövid ellátási láncok kialakítását és a helyi termékek integrálását a vendéglátásba. Szolgáltatók számára nyújtott előnyök: • Profilozás és személyre szabott ajánlatok: A rendszer lehetővé teszi a vendégek strukturált profilozását, ami segíti a személyre szabott kínálat fejlesztését és az értékesítést. • Minőségfejlesztési eszközök: Az I-DEST e-learning megoldásokat és mentorálást kínál a szolgáltatók számára a minőségi vendégfogadás megteremtéséhez. • Fenntarthatósági támogatás: A rendszer információt nyújt a szolgáltatók számára a környezeti terhelésről, segítve a fenntartható turisztikai termékfejlesztést. Összességében az I-DEST átfogó megoldást kínál a desztinációk és szolgáltatók számára a versenyképesség növelésére, a fenntarthatóság előmozdítására és a vendégélmény javítására.