Esettanulmány címe:
Csomagolóanyag gyártó ügyfelünk komplex problémáinak megoldása Zoho felhő alapú alkalmazásokkal és FelhőNet egyedi fejlesztésekkel.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk a pécsi Filmex Kft. Fő tevékenységük a polietilén csomagolóanyagok gyártása, élelmiszeripari, ipari, mezőgazdasági vagy háztartási felhasználásra. Céljuk, hogy a különböző iparágakat megbízhatóan kiszolgálják a számukra optimális csomagolóanyagokkal.
A cég nagy múltú, 1996-ban alapították. Jelenleg (2024-ben) 46 fővel dolgoznak, éves árbevételük milliárdos nagyságrendű.
Számukra a minőség az egyik legfontosabb érték, szilárdan hisznek abban, hogy sikerük végső értékmérője partnereik elégedettsége. Tisztában vannak azzal, hogy a tanúsítványok megszerzése kulcsfontosságú a jelentős hozzáadott értéket képviselő piacok - többek között a feldolgozóipar, az élelmiszer- és az autóipar igényeinek kielégítéséhez. A következő tanúsítványokkal rendelkeznek: BRC, ISO 9001:2015, ISO 14001:2015.
Ezért is döntöttek minőségi szoftverek bevezetése mellett, melyek leginkább megfelelnek cégfilozófiájuknak és még inkább elősegítik partnereik elégedettségét.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az ügyfél több területre keresett megoldást:
1. Az ajánlatokhoz egy bonyolult számítást szükséges náluk elvégezni, amelyhez egy saját Excel alapú árazási rendszert használtak. Az Excel végtelenül összetett volt, emiatt nagyon lassan működött. A legfontosabb megoldandó feladat ennek más, jobb platformra helyezése volt.
Az új és meglévő ügyfelek kezelése, az ajánlatok és az üzletkötési folyamat nyomon követése korábban szintén Excel táblázatokban volt kezelve. Jobban strukturált adatbázisra volt szükség, ahol minden adat egy helyen található, és ahol az egyes lépések, feladatok nyomon követhetőek.
2. Egy másik terület a projektek kezelése. Egységes, jól átlátható rendszert szerettek volna a fejlesztési projektek és az ismétlődő feladatok menedzselésére, a gépek karbantartási folyamatainak követésére és a befektetett idő monitorozására.
3. Az új kollégák toborzásával kapcsolatos nyilvántartások, a toborzási folyamat követése kézi és Excel-es módszerrel történt, erre egy megfelelő célszoftver bevezetése volt a cél.
4. Igény volt még egy egységes, jól strukturált tudásbázis kiépítése. A rengeteg tudásanyag korábban széttöredezetten, több helyen volt tárolva, ami különösen az új belépők oktatását nehezítette meg.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A projekt több lépcsőben, több Zoho termék bevezetésével zajlott. Az egyes Zoho termékek előfizetése történhet külön-külön, vagy egyben, a Zoho One csomagban, mint ahogy ennél az Ügyfélnél is ez megvalósult. Az egyes alkalmazások ugyan különállóak, de együttműködnek egymással.
1. Sok feladatot, problémát egyben, a Zoho CRM-ben oldottunk meg. Ehhez a gyári megoldástól több esetben eltértünk, egyedi fejlesztéseket építettünk a rendszerbe.
A CRM-ben valósítottuk meg a speciális számítási feladatot, amely a kiadott árajánlatok alapját képezi. Ennek segítségével az ajánlatok gyorsabban, pontosabban készülnek el.
A lead-ek, ügyfelek, ajánlatok kezelése, nyomon követése, az ezekkel kapcsolatos feladatok menedzselése szintén a CRM-ben történik. A teljes értékesítési ciklus egy helyen látható. Email integráció is megvalósításra került, így minden ügyfélnél látszik, hogy mit leveleztek vele, sőt a CRM rendszerből email-t küldeni is lehetséges.
2. A második feladatkörre a Zoho Projects segítségével adtunk megoldást. Megvalósult a projektek megfelelő kezelése, valamint a gépek javításához szükséges eszközbeszerzést is ezen a felületen menedzselik.
Könnyedén átlátható, hogy milyen projektek vannak folyamatban, melyikkel mennyi időt töltöttek el a kollégák, ill. a projekthez milyen alfeladatok tartoznak, mindez egy strukturált, folyamatvezérelt formában.
3. A Zoho Recruit az új munkaerő toborzását könnyítette meg. Gyorsabb, hatékonyabb de mindenek előtt átláthatóbb lett a jelentkezők kezelése, mivel a teljes folyamatot ey integrált rendszer menedzseli.
4. A Zoho Learn segítségével biztosítható, hogy az új belépők és a régi kollégák is a megfelelő képzést kapják. A korábbiakhoz képest jobban strukturálva, egy felületen érkeznek a tananyagok, a vezetés pedig nyomon tudja követni, hogy melyik kolléga hol tart éppen az anyag elsajátításában.