Adatlap


Esettanulmány címe:
Terrán Kft digitális megújítása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
építőipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Terrán Tetőcserépgyártó Kft. több mint 100 éves múlttal rendelkezik az építőipar területén. Ehhez a hagyományhoz méltóan az elmúlt években Magyarország piacvezető tetőcserép gyártója. Az építőipar területén egyedi a helyzete abból a szempontból, hogy konkurenciái mind külföldi multi cégek, akik általánosan más szemlélettel rendelkeznek, mint egy hazai gyártó. Ezt rendkívül ügyesen az elmúlt évtizedben versenyelőnnyé formálták és hatalmas fejlődésen esett át a vállalkozás mind technológiai, mind gyártási, mind forgalmi területeken. A hagyományos tetőcserepek mellett úttörő a kutatás és fejlesztés területén is, amelynek bizonyítéka a Terrán GENERON napelemes tetőcserép piacra vitele, mely számos díjat és elismerést jelent a cég számára.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A gyors fejlődés és az üzleti kihívások olyan mértékű digitális érettségi szint váltást feltételeztek a cég életében, ami rendkívül nehéz feladatokat állított a vállalkozás elé. Amellett, hogy 2014-ben megújult a vállalat neve, a brandje, a márka érzésvilága is új feladatot jelentett, hiszen az építőipar ezen része rendkívül hagyományos értékesítési struktúrával rendelkezik: a fogyasztó bemegy a tűzéptelepre, építőipari kereskedésbe és a tanácsadó által javasolt terméket megvásárolja. Sokszor nem is találkozik a gyártó üzeneteivel, vagy csak nagyon mélyről felmerülő információkkal rendelkezik. Ebben a környezetben megújítani egy régi, családi vállalkozás márkáját úgy, hogy felvegye a versenyt a külföldi multinacionális cégekkel, és bizonyos területeken eléjük kerüljön, komoly kihívást jelentett.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Stratégiai szempontból az értékesítési lánc megváltoztatására nincs lehetőség, így olyan pull kommunikációs stratégia létrehozása lett az alternatíva, amely olyan mélyen szolgálja ki a fogyasztók valós problémáit, amely kiemeli a digitális jelenlétet a konkurenciák közül. Az ügyféllel közös együttműködés során megújítottuk a cég weboldalát (terranteto.hu), melyekhez primer és szekunder kutatásokat végeztünk (célcsoport analízisek, perszóna alkotás, látogatói útvonal vizsgálatok, stb.), és olyan felépítést, illetve koncepciót találtunk ki, amely egyedülálló volt a piacon. Ezekhez később olyan kiegészítő megoldásokat alkalmaztunk, mint a Tető kalkulátor alkalmazás (https://kalkulator.terranteto.hu/), amely mostanra a sokadik verziójában áll a fogyasztók rendelkezésére, de célját tekintve hatalmas segítséget nyújt az építkezés előtt álló, tetőt felújító emberek számára, informatív, modern megoldásával. De ehhez hasonló a tetotepitek.hu weboldal megteremtése is, ahol a célcsoportok igényei alapján segítjük a felhasználókat, hogy minden felmerülő kérdésre perszonalizált válaszokat kapjanak és mindenki eljusson a vágyott információkhoz. Az ügyfélkapcsolat közel 10 éve folyamatos fejlesztéseket, kreatív feladatokat, elemzéseket, koordinációs és digitális marketing feladatokat szállít a YCO számára.