Adatlap


Esettanulmány címe:
Felhő alapú túra optimalizálás bevezetése egy italnagykereskedéssel folgalkozó cég számára
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A WhiskyNet Kft. 2007-ben alapított, családi vállalkozásnak indult, de mára már országos lefedettséggel rendelkező minőségi italokkal és italkülönlegességekkel foglalkozó kis- és nagykereskedés. WhiskyNet Kft. elsődleges célja, hogy Magyarországon is korrekt árakon, kényelmesen elérhető módon, a lehető legszélesebb italválasztékot kínálja a rajongók számára, kapcsolódó termékekkel együtt. A piacon több hasonló vállalkozás található meg, így a versenyelőny megszerzésének kulcs tényezője, az árazás és szortiment sokszínűsége mellett, a szolgáltatás színvonalának növelése, amiben jelentős szerep jut a kiszállításnak, az áruk vevőhöz való eljuttatásának.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A vállalat folyamatos növekedése miatt, napi szinten egyre több ügyfél igénye jelenik meg, változó mennyiségekkel, és intenzitással. Ez a terhelés egy: -megszokás alapú (korábban így mentünk, ma is így megyünk) -manuális (Google mapsen való keresgélés) -ad-hoc jellegű (ha rakodásnál kiderül, hogy nem fér rá a járműre, akkor tegyük át másikra) -kulcs emberekre épülő (nem mindenki tudja az időkapukat és a pontos járműparamétereket) -rugalmatlan (sürgős ügyfél igényekre nem tud egyszerűen reagálni) -időigényes (napi több órás) túratervezéssel került megvalósításra, ami folyamatos alacsony kihasználású járműveket, időkapuktól való eseti eltéréseket, alkalmanként késő szállításokat eredményezett és a folyamat körülményessége pedig a raktári operációt is akadályozta.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Megkeresésünk után egy gyors vizsgálattal indítottunk, ahol pár korábbi nap valós teljesítését terveztük újra a rendszerünkben. A kedvező mutatók miatt, a WhiskyNET a Transopt rendszer bevezetése mellett döntött, ezért elkezdtük előkészíteni a bevezetés. Elsőként szükségünk volt napi szinten egy megfelelő adatcsomagra, ami alapján rendszerünk el tudja készíteni a terveket. Az ERP szolgáltató oldaláról egy gyors fejlesztéssel megoldható volt a megfelelő import tábla elkészítése. Így már csak a meglévő törzsadatok ügyfél oldali korrigálása volt hátra: járműflotta, megfelelő címek, időkapuk és nyitvatartási idők. Ezután még egy oktatási alkalomra volt szükség az ügyfél fuvarszervező kollégájával. Itt megismertettük a rendszer használatával, a rendszer nyújtotta lehetőségekkel és az egyedi helyzetek kezelésének módjával. A rendszer éles használata során az első hónap bevezetési időszakában folyamatosan rendelkezésre álltunk, hogy a felmerülő kérdésekre azonnal tudjunk reagálni és segítsük a hatékony tervezést. Előzetes vizsgálataink által mutatott számok az éles környezetben való használat során is megjelentek, néhol túl is szárnyaltuk azokat megfelelő rendszerbeállításokkal. Átlagosan 30%-kal csökkentek a napi megtett kilométerek amellett, hogy a szokásos napi 9 használt jármű helyett több esetben is elég volt 8 a feladatok teljesítésére, a hatékony optimalizálásnak köszönhetően. A megtakarításokon felül elmondható, hogy mára az általános fuvarszervezési feladat kb. napi 10-15 percet vesz igénybe. Ebbe beletartozik a másnapi fuvar feladtok importja, az automatikus fuvartervezés a Transopt rendszerben, és az elkészült tervek rendszeren belüli küldése a sofőrök számára.