Esettanulmány címe:
Feladat és projektkezelő rendszer használata az autóiparban
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Felhasználó
Felső kategóriás személygépkocsik belső dekorációs elemeit gyártó cég.
Felhasználók száma
cca. 600
Bevezetés
Ügyfelünk komplex üzleti és gyártási folyamatainak nyomon követése és támogatására keresett
feladat és projektkezelő rendszert. A gyártási folyamatok egyediek, ezért jól testre szabható, rugalmas
szoftverre volt igény. Az egy hónapos pilotidőszakot követően a rendszer megfelelőnek bizonyult, a
kitűzött célokat maradéktalanul sikerült elérni. A rendszert a vállalat ügyfelei az autóiparban szokásos
auditokon ellenőrizték, ezeken az auditokon sikeresen szerepelt.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Általános igények
• A rendszernek a vállalat telephelyén működő IT infrastruktúrán történő telepítés
• Költséghatékony, nyílt forráskódú rendszer használata (felhasználói licenceket nem
igényel)
• A rendszer a vállalat informatikai rendszerébe integrálható (közös címtár, MS AD
integráció)
• Email integráció
• Desktop és mobil UI böngészőből
• Biztonságosan menthető adatbázis
• Magas rendelkezésre állás
• Excel export a testre szabható riportok készítése érdekében
Projekt és feladatkezelés
• Autóipari projektek kezelése a gyártási fázis (SOP) megkezdése előtt
• Projektkezelés az autóipari szabványoknak megfelelően
• Projektek szervezeti hierarchia, szerepkör szerinti jogosultság kezelése
• Feladat delegálás, szükség esetén feladatkategória alapján automatikusan
• Feladatokon végzett munkaidő mérésének lehetősége
• Delegált feladatokról email értesítés küldése a felhasználónak
• Feladatok státuszváltozásainak követése
• Változáskezelés
• Incidenskezelés
• Feladatok függőségi viszonyainak beállíthatósága
• Gantt diagram
• Projektekkel kapcsolatos dokumentumok kezelése
• Workflow management
• Eszkaláció kezelés
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az elvárt feladatokat a nyílt forráskódú Redmine rendszer a felhasználó igényeinek megfelelő testre
szabásával oldottuk meg.
A rendszer nyílt forráskódú alapokon került megvalósításra (MySQL, Ruby on Rails. Apache2).
Feladatkezelés
A projekt feladatai strukturáltan kerülnek rögzítésre. Különböző típusú feladatok különböző – akár
egyedi – adatmezőkkel kerülhetnek az adatbázisba. A feladatok határideje, készültségi foka
riportálható, ezek nyomon követése a felelősök és munkahelyi vezetőjük részvételével rendezett
rendszeres folow-up megbeszéléseken történik.
Az összetett feladatok alfeladatokra bonthatóak.
A feladatok státuszváltozásairól a felelősök, illetve a feladathoz beállított „megfigyelők” folyamatosan
email értesítéseket kapnak.
A feladatok rögzítése történhet kézzel, közvetlenül a rendszerben, vagy a projekthez dedikált email
címre küldött levéllel.
A feladat változásai naplózódnak, a hozzá kapcsolódó részletes előzménytörténet a feladat adatlapján
megtekinthető.
A feladattal kapcsolatos dokumentumok a feladathoz egyszerűen csatolhatóak.
Változásmenedzsment
A projekthez kapcsolódó változások az autóiparban elvárt változásokat tükröző munkafolyamat
(workflow) definiálásával követhetőek. A workflow beállításával a projekt különböző szerepkörrel
rendelkező részvevői a jogosultsági rendszer szerint módosíthatják a feladat státuszát. Összetett
feladatok alfeladatokra bonthatóak, a főfeladatok kizárólag az alfeladatok elkészülte után zárható le.
Általános (projekt független) feladatlisták
A rendszerben egyedi feladatlisták kerültek létrehozásra a projektektől független feladatok
kezelésére.
Ezek követési módja a projekt feladatok kezelési módjával azonos
A rendszer bevezetésével a cég egy könnyen, biztonságosan kezelhető projekt és feladatkezelési
rendszerhez jutott, amely nagyban segíti a hatékony üzletmenetet. A rendszerhez kapcsolódó
munkafolyamatok hatékonnyá váltak, a határidők és a dolgozók terheléselosztása átláthatóvá és jól
menedzselhetővé vált.