Esettanulmány címe:
A Compact Ügyviteli Rendszer bevezetése az AD-VESZ Kereskedelmi Zrt-nél.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A cég vegyi áru - főként háztartási és kozmetikai termékek - nagykereskedelmével foglalkozik elsősorban az ország északi és keleti részén, nagyságrendileg ötven fős létszámmal és tízmilliárd Ft-ot is meghaladó éves árbevétellel. Partnereiket a saját telephelyükön lévő raktárukban is kiszolgálták, de elsősorban a cég járműflottájával kiszállítással juttatják el a termékeiket vevőikhez.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az alapvető elvárás egy gyors, automatizált ügyviteli rendszer volt, ahol mind a kereskedelmi, mind a logisztikai folyamatok a lehető leggördülékenyebben tudnak működni. A legnagyobb feladat pedig a cég árazási stratégiájának a támogatása volt, mivel a termékek beszállítójához kötötten szerettek volna százalékos kedvezményeket biztosítani a vevőiknek, ráadásul megadott időszakhoz kötötten, mindezt úgy, hogy előre el tudják készíteni a következő időszakra vonatkozó árjegyzéket, ami a megadott napon automatikusan életbe lép.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az általános igényeken túl a cég árazási filozófiájának támogatására egy ún. ármátrix került kialakításra, amivel beszállítóhoz kötötten tetszőleges mértékű kedvezményeket tudtak biztosítani az ügyfeleiknek, akár úgy is, hogy előre elkészítsék az ármátrixot az időszakos akciók minél gördülékenyebb adminisztrálása miatt. A bevezetést követő üzleti előnynek nevezhetjük, hogy az adminisztráció ilyen mértékű támogatásával és automatizálásával ugyanazzal a létszámmal évről-évre magasabb forgalmat tudtak lebonyolítani.