Esettanulmány címe:
Modern, felhő alapú ügyviteli rendszer bevezetése egy Pesten megyei TÉSZ-nl
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk egy magyarországi, Pest megyei székhelyű termelői értékesítő szervezet (TÉSZ) volt. A szövetkezet célja, hogy tagjai számára közös értékesítési platformot biztosítson, ezáltal növelve versenyképességüket és piaci jelenlétüket. A TÉSZ-ek, mint szervezetek lényege, hogy a zöldség- és gyümölcstermelők összefogva, nonprofit alapon csökkentsék költségeiket és javítsák termékeik értékesítési lehetőségeit, tevékenységei közé tartozik a tagok által megtermelt zöldségek és gyümölcsök összegyűjtése, válogatása, csomagolása és közös értékesítése.
Partnerünk ebben a minőségben számos kis és közepes hazai termelőt integrál, termékeik számára szállítási, raktározási és értékesítési szolgáltatást nyújt, illetve saját neve alatt beszállítja ezeket a termékeket különböző hazai beszerzési láncoknak, kereskedelmi hálózatoknak.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A TÉSZ (Termelői Értékesítő Szervezet) szervezetek fontos szerepet játszanak az agrárszektorban azáltal, hogy összefogják a kisebb termelőket, lehetővé téve számukra az erőforrások és az értékesítési csatornák hatékonyabb kihasználását. Ennek megfelelően a TÉSZ-ek viszonylag nagy piaci szereplőnek számítanak, ugyanakkor számos üzleti problémával is küzdenek:
1. Nagy forgalom és alacsony haszonkulcs: a koncentrálódó beszerzési piaci és a növekvő importnyomás miatt a TÉSZ-ek beszerzési és értékesítési árai között olló egyre inkább zárul, az hiába magas a forgalmuk, haszonkulcsuk kicsi.
2. Elavult módszerek: a TÉSZ-ek a beszerzés, raktározás, gyártás és értékesítés során régi, elavult rendszereket, Excel-táblákat használnak, így üzleti hatékonyságuk kicsi.
3. Minőségbiztosítás és nyomonkövethetőség: a partnerek számára egyre fontosabb a termékek eredete és minősége, így a TÉSZ-eknek biztosítaniuk kell a teljes nyomonkövethetőséget. A digitalizált nyomonkövetési rendszerek hiányában ez a TÉSZ-ek számára rendkívül fáradtságos és erőforrásigényes feladat.
4. A TÉSZ-ek munkája különösen fizikai erőforrásigényes, hiszen a zöldség- és gyümölcsmozgatás, csomagolás, gyártás és az ezekhez kapcsolódó logisztikai műveletek sok kézi munkaerőt igényelnek. Azonban a munkaerőhiány egyre nagyobb problémát jelent az agrárszektorban, hiszen a tapasztalt és képzett munkavállalók száma folyamatosan csökken, miközben a munkaerő utánpótlása egyre nehezebb a fiatal generáció körében megcsappant érdeklődés miatt.
5. Digitalizáció szükségessége: az áruszállítás, a raktárkészletek kezelése és a minőségellenőrzés mind olyan folyamatok, amelyek megfelelő digitalizáció nélkül költségesek és időigényesek. Modern logisztikai szoftverek és vállalatirányítási rendszerek (ERP) alkalmazása nélkül a TÉSZ-ek hatékonysága kicsi.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A SAMEMIS rendszer bevezetése jelentős üzleti előnyöket hozott a szóban forgó TÉSZ számára, segítve a hatékonysága növelését és a szervezeti működése modernizálását.
1. Integrált folyamatok és valós idejű együttműködés:
A SAMEMIS megoldásai lehetővé tették a cég számára, hogy a beszerzési, raktározási, gyártási és értékesítési folyamataikat egy egységes rendszerben kezelje. Ez a mély integráció biztosítja, hogy az információáramlás folyamatos legyen a különböző szervezeti egységek között, ami minimalizálja a hibák számát és gyorsítja a folyamatokat.
2. Raktárkezelés és logisztikai optimalizáció:
A rendszer fejlett raktárkezelési modulja csökkentette a készlethiányból adódó kockázatokat és optimalizálta a készletek kezelését. Az anyag- és áruforgalom pontos nyomon követése segítette a TÉSZ-t a megfelelő raktárkészlet fenntartásában, így biztosítva, hogy mindig rendelkezésre álljon a szükséges mennyiségű alapanyag vagy termék.
3. Költséghatékonyság és munkafolyamat-automatizálás:
A SAMEMIS moduláris felépítése és automatikus riportálási funkciói segítették a TÉSZ-t az adminisztratív terhek csökkentésében, mivel a rendszer számos ismétlődő feladatot automatizált.
4. Nyomonkövethetőség és minőségbiztosítás:
A rendszer valós idejű adatai és nyomonkövetési képességei támogatják a termékek eredetének és minőségének biztosítását, amely elengedhetetlen a TÉSZ számára a kereskedelmi partnerek és a végfelhasználók igényeinek kielégítése érdekében. A teljes nyomonkövethetőség révén minden termék pontosan visszakövethető az egyes szállítmányokig, ezzel biztosítva a magas szintű minőségbiztosítást.
5. Rugalmas felhasználói jogosultságkezelés és testreszabhatóság:
A SAMEMIS lehetővé teszi a TÉSZ számára, hogy a szerepkör alapú jogkezeléssel pontosan meghatározza, ki mely modulhoz férhet hozzá. Ez segíti a biztonságos adatkezelést és a munkatársak feladatainak egyszerű kiosztását, ami különösen fontos egy nagy létszámú, integrált szervezeti struktúrában, mint a TÉSZ.