Adatlap


Esettanulmány címe:
A manuális ajánlatkészítéstől az automatizálásig
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A magyar tulajdonú és budapesti székhelyű ügyfél víz-víz típusú hőszivattyúk tervezésével és gyártásával foglalkozik. A gyár Csongrád-Csanád vármegyei Szatymazban található. A hőszivattyúk tökéletesen aknázzák ki a geotermikus energia fűtésre/hűtésre alkalmazhatóságát. Kiváló és jobb alternatívái a levegő-levegő vagy levegő-víz rendszereknek. A piaci szerepük egyre nagyobb és a 2022-es évben bejelentett rezsi kedvezmény korlátozása miatt az igény a termékeikre kifejezetten gyorsan növekedett.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Korábban az atesys.hu weboldalon az érdeklődők csak hagyományos módon, manuálisan készített ajánlatokhoz juthattak hozzá. Az ATES víz-víz típusú hőszivattyúk esetében minden ajánlat egy egyedi, összetett energetikai kalkulációra épül, melyet számos tényező, mint az épület mérete, falak szigetelése, nyílászárók típusa és a fűtés jellege, stb. befolyásol. Korábban a kalkuláció végén az ajánlatokat egyesével írták meg és küldték ki az ügyfeleknek, ami különösen napi 5-10 ajánlatkérés esetén is megterhelő lehetett, és a folyamat lassúsága hatással volt az ügyfélkiszolgálásra is.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Raccoon Lab érkezésével lehetőség nyílt arra, hogy ezt a nehézkes és időigényes manuális folyamatot átalakítsuk egy modern, automatizált rendszerre. Az új fejlesztés lehetővé tette, hogy az ügyfelek a weboldalon azonnali egyedi ajánlatot kaphassanak, amelyet a rendszer automatikusan generál. Az ajánlatok egy esztétikus PDF formában készülnek el és küldésre kerülnek az érdeklődőknek emailben – mindezt emberi beavatkozás nélkül, gyorsan és hatékonyan. Az új rendszer előnyei Az automatizálás nemcsak időt takarított meg, de jelentősen javította az ügyfélkiszolgálás minőségét is. A legjobban 2021 nyarán bizonyított az automatizálás, amikor a lakossági rezsicsökkentés változásai miatt az ajánlatkérések száma napi 110-140-re ugrott. Az új, automatizált rendszerrel minden érdeklődő gyorsan, pontosan kapta meg az ajánlatát, és az Atesys csapatának nem kellett további munkatársakat felvennie a megnövekedett backoffice igények kiszolgálásához. Az egyedi fejlesztés eredményeképpen a vállalkozás hatékonyan, költségkímélően tudott működni, ráadásul az ügyfelek is elégedettek lehettek, mert senki sem maradt ajánlat és válasz nélkül.