Esettanulmány címe:
Szállítmányozó cég forgalmibeolvasó és -osztályozó modul
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ez a magyarországi vállalat piacvezető szerepet tölt be a belföldi áruszállítás és komplex logisztikai szolgáltatások terén. Székhelye Budapesten található, és több mint 1000 járműből álló, korszerű flottával rendelkezik, amely egyedi igényekre szabott szállítási megoldásokat kínál.
Szolgáltatásai közé tartozik az élőállat fuvarozása, palackos gáz kiszállítása, üzemanyag szállítása és konténerfuvarozás.
A vállalat a Waberer`s Csoport része, amely Magyarország piacvezető és Európa egyik meghatározó logisztikai szolgáltatója.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Ügyfelünk, mint az egyik legnagyobb hazai logisztikai vállalat, jelentős kihívással szembesült a több mint 6000 járműből álló flottájának adminisztrációs kezelése során. A probléma középpontjában a tehergépjárművek kötelező éves vizsgáztatásához kapcsolódó forgalmi engedélyek feldolgozása állt.
A vállalat működésében kritikus fontosságú volt a forgalmi engedélyek adatainak pontos és naprakész nyilvántartása a vállalatirányítási rendszerben. Az eredeti folyamat szerint ezeket az adatokat manuálisan kellett ellenőrizni és rögzíteni, ami több szempontból is problémásnak bizonyult:
Nagy létszámú adminisztrátori csapat folyamatos munkáját igényelte, ami jelentős humánerőforrás-költséget jelentett a vállalatnak.
A forgalmi engedélyek hosszú szám- és betűkombinációkat tartalmaznak, amelyek manuális feldolgozása során gyakran előfordultak hibák. Ezek a hibák további adminisztratív terheket róttak a vállalatra a későbbi korrekciók miatt.
A nagy mennyiségű dokumentum feldolgozása időigényes volt, ami lassította az operatív folyamatokat és csökkentette a vállalat hatékonyságát.
A helyzetet tovább nehezítette, hogy a magyar forgalmi engedélyek különböző formátumokban léteznek, és a szkennelt dokumentumok minősége sem volt mindig optimális. Ez még összetettebbé tette a pontos adatrögzítés feladatát.
A vállalat vezetése felismerte, hogy ez a manuális folyamat nem fenntartható egy modern, hatékonyságra törekvő logisztikai vállalat működésében. Szükségessé vált egy olyan megoldás kidolgozása, amely automatizálja az adatfeldolgozást, csökkenti az emberi erőforrásigényt és minimalizálja a hibalehetőségeket, mindezt úgy, hogy közben illeszkedjen a meglévő vállalatirányítási rendszerbe.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Waberer`s egy innovatív, mesterséges intelligencián alapuló automatizációs rendszert vezetett be, amely négy párhuzamos feldolgozási szálon működik. A megoldás központi eleme egy olyan komplex rendszer, amely ötvözi a különböző AI technológiákat a maximális pontosság és megbízhatóság érdekében.
A rendszer két szálon Google Cloud Vision technológiát használ az optikai karakterfelismeréshez, míg további két szálon DALLE képfeldolgozási megoldást alkalmaz.
A különböző források eredményeit OpenAI modulok elemzik és strukturálják, biztosítva az adatok megfelelő formátumát a vállalatirányítási rendszer számára.
A megoldás egyik legfontosabb innovációja a többszintű ellenőrzési mechanizmus:
Teljes egyezés esetén automatikus adatrögzítés történik
Három egyező eredménynél emberi ellenőrzés mellett történik a rögzítés
Kevesebb egyezésnél újbóli feldolgozás és logikai szabályok alapján történő döntéshozatal lép életbe
A háromhónapos fejlesztési és bevezetési folyamat után a rendszer jelentős üzleti előnyöket eredményezett:
Hatékonyságnövekedés:
Az adminisztratív munkaerőigény drasztikusan csökkent
A dokumentumfeldolgozási idő töredékére csökkent
Az erőforrások átcsoportosíthatóvá váltak más, értékteremtő feladatokra
Minőségjavulás:
A hibás adatbevitelek száma minimálisra csökkent
A többszörös AI ellenőrzés magasabb adatpontosságot biztosít
Az emberi beavatkozás csak a kritikus esetekre korlátozódik
Költségmegtakarítás:
Jelentősen csökkent az adminisztratív munkaerőköltség
A hibák javításából eredő többletköltségek megszűntek
Az automatizáció hosszú távon fenntartható költséghatékonyságot biztosít
A bevezetett rendszer különösen értékes tulajdonsága, hogy az AI modellek folyamatos fejlődésével a pontossága további beruházás nélkül is javul, valamint a megoldás könnyen adaptálható más dokumentumtípusok feldolgozására is, ami további automatizációs lehetőségeket kínál a vállalat szá