Esettanulmány címe:
Vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelem fejlesztése a MAKRO-BOOK Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaságnál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A MAKRO-BOOK Kft. Észak-Magyarország legnagyobb és legkiválóbb készlettel rendelkező könyváruház lánca.
A cég 2000 óta használta ügyviteli rendszerünket.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A nagy adatmennyiség miatt bekövetkezett sebességi problémák miatt és a webes megjelenés létrehozásához javasoltuk a vállalatirányítási rendszerünk bevezetését.
Probléma volt még, hogy a termékek és partnerek adatai az elszigetelten működő rendszerekben nehezen volt szinkronizálható. Az egyes boltok készleteinek a változásai is csak 1 napos késéssel jelent meg más boltokban.
Igényként merült fel, hogy a boltok készleteinek módosulása és a partnerek adatainak változása is valós időben történjen minden bolti egységben, ezzel együtt a készülő webáruházban is.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A cég központjában került elhelyezésre a vállalatirányítási rendszer és az azt működtető server. A kisebb boltokban a régi ügyviteli rendszer maradt (kis adatmennyiség, kis gépigény), azonban a software jelentős fejlesztés esett át. A kis bolti rendszerek így közvetlen kapcsolatban állnak a vállalatirányítási rendszerrel oly módon, hogy az internet kapcsolat kieesése esetén is tovább tudnak dolgozni, majd egy szinkronizációval aktualizálhatják a saját és a központi adatokat.
Az online adatkapcsolattal lehetővé vált egy olyan webáruház létrehozása, mely percre aktuális készletinformációval tud dolgozni.