Esettanulmány címe:
Elaktronikus munkaidő-nyilvántartás bevezetése (2018)
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem, gépjárműjavítás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A Sasvári Kft egy 100%-ban magyar tulajdonú optikai szaküzletláncot üzemeltet.
Az Optic World elnevezésű brand, országszerte 16 kereskedelmi egységet foglal magában.
A cégnek további kereskedelmi egységei is vannak, amelyek a mobil telekommunikáció területén, franchise-ként működnek.
A nyilvántartó-rendszerünk bevezetése óta nőtt a foglalkoztatotti létszám, jelenleg 160-170 körül mozog.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Már egy kis-, közepes méretű munkáltatónál is óriási feladatot jelent a beosztás- és munkaidő nyilvántartása, összehangolása.
A beosztás tervezése több telephely esetén, a szabadságok, betegségek, helyettesítések miatt nagy kihívást jelent.
Ez a probléma a cég mérettel exponenciálisan nő. Az üzemeltetett telephelyek nyitvatartási kötelezettségeit figyelembe véve, mindig az optimális munkaerőlétszámmal kell üzemelni.
Ezt a feladat papíron vagy excelben tervezett beosztásokkal, rendkívül nehezen és jelentős munkaidő-ráfordítással lehet megoldani.
A cég az alábbi problémákra keresett megoldást:
- Manuális (papíralapú, excel-táblázatos) beosztás- , munkaidő-, szabadság- és jelenlét-nyilvántartások kiváltása
- Adatok exportálása bérszámfejtő programba
- Jelenlét nyomon követése valós időben
- Távollét tervezés
- Munkaerőigény tervezés, helyettesítések átlátható nyilvántartása
- Online folyamatok bevezetése az Mt. szerinti munkáltatói kötelezettségek, jogszabályi megfelelése mellett
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
SALESDB ERP rendszerünk Webes-munkaidő modulja került bevezetésre.
Ezzel a felhőalapú munkaidő-nyilvántartással, teljes egészében ki tudták váltani a papír alapú jelenléti íveket.
A bevezetés során igyekeztünk minden felmerülő problémára olyan megoldást találni, amely a felhőalapú, digitális megoldásokkal jelentősen megkönnyíti a tervezési és a nyilvántartási kötelezettségekből eredő feladatok elvégzését, támogatja a papírmentes folyamatokat, a HR területén is utat nyit a digitalizáció felé.