Esettanulmány címe:
Napelemes cégek ügyfélkezelő rendszere
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
villamosenergia-, gáz-, gőzellátás, légkondicionálás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Napelem rendszerek tervezésével, kivitelezésével foglalkozó cégek többsége kis és közepes méretű vállalkozás. Nekik készült webes alkalmazással könnyebbé tehetik, egységesíthetik ügyfeleikkel kapcsolatos nyilvántartásaikat, feladataikat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Napelem megrendelés, engedélyezés, telepítés során számos ponton van szükség az ügyfelekkel való kommunkációra. Sokféle adatot, igényt, elképzelést, tervet, engedélyt, pályázati dokumentációt kell nyilvántartani. A sokrétű feladat miatt biztosan több munkatárs összehangolt munkájára van szükség, hogy minél előbb, az elképzelésnek és lehetőségnek megfelelő rendszert kaphasson az ügyfél. Rádásul a munkatársaknak a gyakorlati folyamatok miatt szükséges egymást tájékoztatni arról, hogy az ügymenet mely részei fejeződtek be és mely részeire kell még várni valami ok miatt. Ezt nem csak egy jelző rendszerrel, hanem egymásnak adott teendőkkel is jelezhetik egymásnak. Fontos lehet a határidők kitűzése és betartása is.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A legtöbb kisebb méretű cégnél valószínűleg nincs megfelelő rendszerszemléletű szakember, ezért spontán alakultak ki az ügyfélkezeléssel kapcsolatos nyilvántartások, táblázatok, stb. Egyes munkatársak a saját feladatukra koncentrálva alakítottak ki megoldásokat, így nem volt elég gördülékeny vagy hatékony a cégen belüli ügyfél kezelés.
Más cégek pedig univerzális megoldásokat vásároltak, béreltek, ami esetleg már lefedte a hatékony ügyfélkezelést, de a rendszergazda hiánya miatt vagy több szolgáltatást vettek meg, mint amire valójában szükségük lenne vagy más esetekben szintén rendszergazda nélkül, nem is tudták teljes mértékben kihasználni az egyenszoftver sokrétű tulajdonságait.
Az általam készített ügyvitel kezelő szoftver a nyilvántartásokból azt adja meg amire valóban szükség van és mindezt olyan rugalmassággal, amilyen helyzetek előfordulhatnak az ügyfél kapcsolatfelvételétől az adategyeztetésen, a felmérésen, az árajánlaton, az engedélyezésen, a kivitelezésen át. Mindezt a sokéves, ezen a területen eltöltött gyakorlati tapasztalatok által kialakított egyszerűséggel.