Adatlap


Esettanulmány címe:
Online logisztikai rendszer fejlesztése a WEF részére
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szállítás, raktározás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A World Express Freight (WEF) egy Magyarországon bejegyzett logisztikai vállalkozás, amely csomagszállítási és fuvarozási szolgáltatásokra specializálódott. Bár a cég a hazai piacon indult, gyorsan felismerte a nemzetközi szállításban rejlő lehetőségeket, így rövid időn belül fokozatosan bővítette partnerhálózatát Európán belül és azon túl is. Jelenleg közepes méretű vállalkozásként működik. A folyamatosan bővülő e-kereskedelem és az egyre szigorodó nemzetközi szabályozások megkövetelik a gyors, pontos adatkezelést és az ügyfelek folyamatos tájékoztatását. Az új megoldások révén rugalmasan tudnak reagálni az ügyfelek eltérő igényeire, és nagyobb volumenű megrendelések esetén is biztosítják a gyors, hatékony fuvarozás előkészítését.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Korábban a WEF-nél jellemzően a telefonon és e-mailben érkező megrendeléseket manuálisan kellett rögzíteni, ami egy nem hatékony, időigényes folyamat volt, az ügyfelek pedig nehezen tudták nyomon követni a rendelésüket. A vállalat ezért olyan online rendszert keresett, ahol a megrendelések felvitele gyorsabb, átláthatóbb és részben önellenőrző lehet. Így csökken a téves címzés és a rosszul megadott csomaginformáció kockázata, és egyszerűbb valós időben tájékoztatni a partnereket. Fontos volt, hogy a munkatársak és az ügyfelek is bármikor lássák, hol tart a rendelés, és a változásokról (pl. vámkezelés) azonnal értesüljenek, illetve kiemelten fontos volt a saját CRM rendszerükkel történő együttműködés. A WEF célja tehát egy webes platform létrehozása volt, ami lehetőség szerint közös rendszerben kezeli a feladó, a fogadó, a fuvarozó, illetve a biztosítási és számlázási adatokat is, ezzel megkönnyítve az adminisztrációt és minimalizálva az esetleges hibákat.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A cég végül egy olyan komplex webes platform fejlesztése mellett döntött, amely lépésről lépésre vezeti a felhasználókat az ajánlatkéréstől egészen a rendelés véglegesítéséig. A rendszer központi eleme, hogy ügyfélbarát módon fogja össze a különféle űrlapokat (például feladó és fogadó adatai, vám- és biztosítási információk, csomagok mérete és súlya). A beépített logikák és ellenőrző mezők segítenek minimalizálni a hibákat, így nem kell különböző felületeken duplikáltan rögzíteni az adatokat. Fontos volt, hogy a belső rendszerekkel együttműködve történjen a rendelések feladása, a szállítmányozó cégek értesüljenek a megrendelés tényéről, a saját CRM rendszer pedig a rendelést követően a megfelelő számlákat is elő tudja állítani az ügyfelek számára. A bevezetés után hamar érezhetővé vált a változás: a csapat adminisztratív terhei csökkentek, a megrendelések rögzítése és státuszkezelése átláthatóbb lett, és lerövidült az ajánlatadás-feladási folyamat. A felhasználók gyorsabb és pontosabb visszajelzéseket kapnak, ezáltal javult az ügyfél-elégedettség, és csökkent a félreértésekből fakadó reklamációk száma. Ennek eredményeképp a WEF versenyképessége megnőtt, hiszen nemcsak a hazai, de a nemzetközi fuvarozásokban is rugalmas és gyors megoldást tud kínálni ügyfeleinek.