Adatlap


Esettanulmány címe:
Automatizált Power BI dashboardok kialakítása ERP összekötéssel
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
humán-egészségügyi, szociális ellátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfelünk egy külföldi tulajdonú, de magyarországi székhelyű cég, mely egészségügyi eszközök fejlesztésével, gyártásával és kereskedelmével foglalkozik. Az eszközöket jellemzően Európába, de az egész világba szállítja (több, mint 30 ország). A kereskedelem általában B2B csatornákon történik. A projekt idején 64 termék szerepelt a portfólióban, melyeknek különböző kivitelei, méretei és adottságai miatt lényegében több ezres nagyságrendben állt rendelkezésre a termékpaletta. A gyártás is a cég berkein belül történik, így ennek megfelelően a teljes szabályozással, folyamattal és értékesítéssel bővített folyamat a cég menedzsmentje alá tartozik. Ügyfélkörük igen széles, és az eü-i eszközök jellegéből fakadóan viszonylag nagy számban kapnak egyedi megrendelést is, sokszor eltérő devizában. A társaság 20+ munkavállalóval és 10+ állandó alvállalkozóval dolgozik, árbevétele folyamatosan nő.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Cél: Egy online elérhető, automatikusan frissülő Power BI vezetői dashboard rendszer kialakítása, ami tartalmazza a cég működése szempontjából legfontosabb KPI-okat és tény adatokat gyártás, raktárkészlet, megrendelésállomány, bevételek és értékesítési folyamatok területeken. A társaság már használt egy gyártástámogatási rendszert, mely a gyártási és adminisztrációs feladatok támogatását látja el, a rendszer kezeli a gyártási folyamatokat a megrendelések beérkezésétől a kiszállításig, a számla kiállításáig. A döntéstámogatás érdekében már használtak Power BI rendszert adatvizualizációra, de ez viszonylag ad-hoc módon és manuálisa történt. A projekt során elvégzendő feladatok: • Meglévő Power BI kimutatások megismerése • Gyártástámogató rendszer működésének és az adatsruktúrának a megértése, megismerése • A gyártástámogató rendszer összekötése a meglévő Power BI fiókkal • Meglévő kimutatások folytonosságának megtartása mellett a gyártástámogató rendszer mint adatforrás használata a jövőben • Termékszintű kimutatások elkészítése a manuális adatok folytatásával (tehát a historikus adatok megtartása mellett kell naprakész kimutatásokat kellett kialakítani) • Dashboard-ok tervezése (egyedi igények alapján a gyártásra, termékekre, a partnerekre és az értékesítési állapotra vonatkozóan) • Kimutatások automatikus frissítése a lehető legkevesebb manuális beavatkozással • Kimutatások automatikus publikálása dedikált online felületre
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az üzleti problémának szakmai megvalósítását az alábbi bontásban oldottuk meg. Ez a módszertan nagyrészben be is mutatja az általános működésünket. 1. mérföldkő – Felmérési szakasz • Vezetői interjú(k) – a pontos célmeghatározás érdekében • KPI-ok felmérése, elemzése • PBI riportok felmérése, vizsgálata, elemzése • Gyártástámogató rendszer felmérése, vizsgálata (+PBI connector implementálhatósága) • Adatforrások elemzése a fejlesztési célok érdekében 2. mérföldkő – Fejlesztési szakasz • Gyártástámogató PBI connector kialakítása, implementálása • PBI dashboardok tervezése és fejlesztése • Historikus adatok integrációja • Tesztelés 3. mérföldkő – Átadási szakasz • Oktatás • Dokumentációk elkészítése A részletezett feladatok mentén az egyes mérföldkövek vállalt eredménytermékei: 1. mérföldkő: • Projekt roadmap, amely tartalmazza modulárisan a fejlesztés szükséges lépéseit, erőforrás- és költségbecslést • A fejlesztés követelményspecifikációja (definiált dashboardok, connector illesztés követelményei) 2. mérföldkő: • Automatizált PBI dashboardok az adatforrások összekötésével • Adatintegráció • Tesztelési dokumentáció 3. mérföldkő • Felhasználói kézikönyv • Üzemeltetési kézikönyv • Oktatási anyagok • Igény szerint helyszíni/online oktatás