Esettanulmány címe:
B2B Portal - Fuvarszervezés modul
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
feldolgozóipar
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Jász-Nagykun-Szolnok megyében működő 300+ főt foglalkoztató háztartási villamos készülékeket gyártó nagyvállalat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A gyártó cég alapanyag, alkatrész, késztermék szállítását partner fuvarozó cégek végzik el. Ez érinti az eltérő adatigényű export, import és belföldi fuvarokat egyaránt. A fuvar ajánlatkérése és megrendelés e-mailben, telefonon történt. A megnövekedett számú fuvarok szervezését a különböző osztályokon (pénzügy, logisztika, raktár, stb.) dolgozók egy közös online Excelben végezték.
Felmerült problémák:
-az online excel inkonzisztens adatokat tartalmazott
-sok időt vett igénybe a rendszer működtetése
-a szűrések és oszlop rejtések mindenkinél érvényesek voltak egy időben egymás munkáit felülírták
-a dokumentumok (fuvarlevek, számlák, vám papírok, stb.) tárolása, kezelése hiányos és nehézkes volt (elvesztek, sok manuális munka, nehéz volt visszakereshető, stb.)
-a fuvarkifizetések reklamációjához nehezen volt összegyűjthető az információ
-a pénzügyi riportok nagyon sok manuális munkát igényeltek
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldást egy interneten is elérhető Business Portal fejlesztése jelentette, mely tartalmaz egy webes keretrendszert, és az adott problémára megoldás nyújtó Transport modult.
A problémák megoldásai:
-az adatok konzisztenciáját az alkalmazott technológia biztosítja
-munkaidő megtakarítást jelentenek a paraméterezhető, felhasználóbarát felületek, szabályzott folyamatok és gyors elérések
-egyéni megjelenítéseket biztosítanak a felhasználói csoportok, státuszok, típusok szerinti mezőelérések, bejelentkezéshez kötött nyelvhasználat, böngésző oldalankénti szűrés beállítások
-az adatok jogosulatlan módosítását az alkalmazott technológia kizárja, a főbb adatok változásai, annak ideje és a módosítást végző személy rögzítése kerülnek
-a dokumentumok egyszerű kezelését biztosítja digitalizált formátumok csatolása és letöltése (fuvarozó cégek számára is)
-könnyen, gyorsan kikereshetőek megfelelő szűrésekkel a rögzített fuvar információk, csatolmányok azonnal megtekinthetőek és letölthetőek
-azonnal lekérhetőek az előre elkészített, paraméterezhető kész riportok, de minden felületen elérhető Excel export is
Egyéb új funkciók:
-a munkafolyamatokba a megrendelő osztályok és fuvarozók is bevonásra kerültek
-fuvarigény indítása: le- és felrakodás ideje és helye, indító személye és költségviselője
-ajánlatkérés: egy vagy több fuvarozó kiválasztása és automail küldés ajánlatkérés pdf csatolmánnyal
-megrendelés: egy fuvarozó kiválasztása és automail küldés megrendelés pdf csatolmánnyal
-szállítási és szállító eszköz adatok rögzítésének biztosítása fuvarozó cég számára is
-dokumentumok csatolásának biztosítása fuvarozó cég számára is
-státuszkövetés és jóváhagyási folyamatok
-költség megtakarítást segítő kimutatások (elhatárolások, fuvarhányad, extra költség )