Adatlap


Esettanulmány címe:
Népszerű hamburgerező munkaerő problémáinak megoldása social media hirdetésekkel
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Magyarország egyik legnépszerűbb - ha nem a legnépszerűbb - kézműves hamburgerezőjéről van szó, ami a magas fluktuáció miatt folyamatosan küzdött munkaerő problémákkal. Egy több milliárd forint éves árbevételű cégcsoportról beszélünk, így erőforrás bőven volt a probléma megoldására. Helyzetét tekintve rendkívül stabil pénzügyi helyzetben van, ráadásul az ismertsége miatt elsősorban nem vásárlószerzés problémája volt.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A kezdeti kick-off meeting után teljesen egyértelművé vált, amit a cégvezetés is tudott: a probléma nem az ajánlattal van, hanem az eléréssel. A vendéglátóipari konkurensekkel összehasonlítva a hamburgerező kifejezetten jó fizetést és kiemelkedő munkakörülményeket biztosított, mégis folyamatosan munkaerő problémákkal küzdött. Ez egészen odáig fajult, hogy a növekedésük gátjává vált, mert több helynél felmerült az ideiglenes bezárás lehetősége. Az új munkavállalók betanítását a cég megoldotta, rendkívül jól kidolgozott folyamataik vannak erre. A fő probléma ott volt, hogy nem jutottak el elég emberhez, így nem tudták elég gyorsan pótolni a lemorzsolódó munkaerőt.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
És pontosan ezért kerestek meg minket, hiszen rájöttek, hogy ez elsősorban nem HR, hanem sokkal inkább marketing probléma. Éppen ezért első körben átdolgoztuk a HR folyamataikat és kidolgoztunk egy komplett funnelt arra, hogy eladjuk őket, mint munkáltatókat. Első körben átdolgoztuk a sales oldalt, hogy hatékonyabban konvertálja az érdeklődőket. Ennek a jelenlegi állapotáról csatolok képernyőképeket. Ezután elkezdtük a célzott social media hirdetéseket, amit kifejezetten a cégvezetés által megjelölt ideális munkavállalókra szabva készítettünk el. A cél az volt, hogy itt is megmaradjon a brand által használt, modern, letisztult, vagány, fiatalos kommunikáció. Az első hirdetéseket ~9 hónapja indítottuk, melyeket azóta is folyamatosan tesztelünk és optimalizálunk. Jelenleg is futnak hirdetések folyamatosan, párhuzamosan 8 pozícióra, alacsony költségkerettel. Ez a módszer bevált, mert egy folyamatos, stabil bázist hoz a szóban forgó vállalkozásnak, amiből a HR osztály már kiválóan tud dolgozni. Az elmúlt hónapokban közel 350 ezer főt értünk el és közel 3 milliószor látták a hirdetéseinket (csak a HR hirdetéseinkkel).