Esettanulmány címe:
Implementáció és fenntartott technikai támogatás egy magyar vállalat esetében
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
területen kívüli szervezet
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Egy budapesti székhelyű, informatikai tanácsadásra és fejlesztésre szakosodott vállalat, amely 2019 óta van jelen a piacon. Fő tevékenysége a nagyvállalati IT környezetek modernizálása, felhőalapú és automatizációs technológiák bevezetése, valamint energetikai és okosotthon rendszerek fejlesztése és integrálása. Az okosotthon megoldásaik célja a magas szintű automatizálhatóság, megbízhatóság és elérhetőség biztosítása egyetlen, könnyen kezelhető felületen keresztül, a legkülönfélébb technológiák összekapcsolásával. A cég partnerei között megtalálhatók hazai és nemzetközi nagyvállalatok (pl. Magyar Telekom, OTP, P&G). Projektjeik során különös figyelmet fordítanak a gyors megtérülésre és a skálázható architektúrákra. A folyamatosan fejlődő technológiai környezetben naprakész tudásuk és testreszabott megközelítésük biztosítja ügyfeleik hosszú távú versenyképességét.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A fent említett vállalat, figyelembe véve a cég fejlesztői kapacitását és technológiai kompetenciáját, ütemezésben rugalmasan, de kivitelezésben precízen kívánta bevezetni az Odoo ERP rendszert,. A cél az volt, hogy egy testreszabható, moduláris rendszerrel támogassák a dinamikusan változó ügyféligényeket és belső folyamatokat, különösen a pénzügyi adminisztráció és a számlázás területén.
A bevezetés során több, magyar piacra jellemző lokalizációs kihívás merült fel, amelyek hátráltatták a rendszer hatékony használatát. Kiemelkedő problémát jelentett a magyar forint (HUF) esetében nem megfelelően beállított tizedes pontosság, a további pénznemek valutához igazított tizedes alapú normalizálása, illetve a hiányos magyar nyelvi fordítások, amelyek az ügyfeleknek küldött számlákon részben angol nyelven jelentek meg.
Ezek a problémák nemcsak a felhasználói élményt csökkentették, hanem potenciálisan a törvényi megfelelés és az ügyfélkommunikáció terén is kockázatot jelentettek.
Kiemelendő a NAV-integráció – hazánk egyik legégetőbb ERP-kihívása – az Odoo 18-as verziójában már natív támogatással érhető el.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Ügyfelünk az Odoo ERP rendszer bevezetéséhez szakértői támogatást igényelt, különös figyelmet fordítva a NAV előírásainak megfelelő működés biztosítására. Tanácsadói szerepben segítettük a kulcsfontosságú modulok, mint a Számlázás, Beszerzés, Értékesítés és Projektek, optimális konfigurálásában.
A pénznemek kezelésének pontos beállítása, különösen a HUF tizedes pontosságának megfelelő konfigurálása, alapvető fontosságú volt a pénzügyi folyamatok és riportálás szempontjából. A lokalizációs folyamat során a magyar nyelvű környezet biztosítása is fontos szerepet kapott, így a rendszer által generált hivatalos dokumentumok – például számlák – teljes mértékben megfelelnek a magyar jogszabályoknak.
A konzultáció és támogatás eredményeként a vállalat sikeresen implementálta az Odoo rendszert magyar nyelvű környezetben, biztosítva a megfelelő NAV-kompatibilitást és a hibamentes pénzügyi dokumentációt, t. magyar nyelvi és pénzügyi környezethez való igazítást, ideértve a nyelvi lokalizációt és a pénznemkezeléshez kapcsolódó beállításokat. A bevezetés során alkalmazott szakértői segítség lehetővé tette számukra, hogy a projekt rugalmasan haladjon, miközben a helyi specifikus igények és szabályozási elvárások is figyelembe lettek véve.
A közös munka eredményeként ügyfelünk sikeresen használja az Odoo rendszert magyar nyelvű környezetben, hibamentes pénzügyi dokumentációval. A támogatásunk lehetővé tette számukra, hogy megőrizzék a rendszer bevezetésének rugalmasságát, miközben célzott szakértői segítséggel gyorsan áthidalták a lokalizációs kihívásokat.