Adatlap


Esettanulmány címe:
A NetDoktor Medikai Rendszer által nyújtott innovatív megoldások a háziorvosi, üzemorvosi, magánorvosi területen.
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
humán-egészségügyi, szociális ellátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Dr. Hasitz Ágnes szentendrei háziorvos, üzemorvos, diabetológus. Doktornő 3200 fős praxissal rendelkezik. Munkáját egy rezidens és három asszisztens segíti. Doktornő 2008 óta a DeriCom Kft. ügyfele, részt vett a program fejlesztésében és jelenleg is aktív kapcsolatot ápolunk, mivel a NetDoktor rendszernél az innováció mindig az ügyfél és piaci igényeken alapszik. Ágnes személyében egy határozott, a modern technológiák iránt fogékony a szakmája iránt elkötelezett partnert ismertünk meg, aki ötleteivel, tapasztalaitval hatékonyan segíti a munkánkat. A háziorvosok évek óta egyre nehezebb helyzetben vannak, az elöregdő és pályájukat elhagyó orvosok miatt. Küldetésünknek érezzük, hogy fejlesztéseinknek köszönhetően mi is hozzájárulhassunk hazánk betegellátásnak fejlesztéséhez, az on-line rendszer előnyei sok orvos-ügyfelünket segítette a COVID időszak alatt, valamint jelentős támogatást jelent a telemedicina és preventív betegellátás területén is.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Dr. Hasitz Ágnes maximálisan a hivatásának élő orvos, aki munkája során a legjobbat szeretné nyújtani, amihez nélkülözhetetlen volt egy modern informatikai rendszer. Megoldandó problémák röviden: - fontos volt számára, hogy mindhárom praxis működése a leghatékonyabban történjen. - a betegek hatékony ellátása érdekében fontos az előjegyzés és várótermi betegbehívás magasszintű kezelése - a rendelői munkafolyamatok támogatására szükség van hatékony mobil eszközökre, applikációra (diktafon, szkennelési, aláírási funkciók kifejésztése) - a betegellátás hatékony támogatására szükség van olyan telemedicina eszközre, amely az orvoshiányból fakadó túlterheltséget enyhíti, valamint támogatja a digitális térben történő, személyes találkozó nélküli adminisztrációt, konzultációt, prevenciós és gondozási feladatokat. (A csökkenő létszámú orvostársadalom miatt, egyre több beteg került a doktornő praxisába. A leterheltség és az orvos- beteg találkozások számának csökkentése érdekében egy hatákony és biztonságos kommunikációs csatorna létrehozását tartotta fontosnak.) - Szükséges a praxis számára egy olyan weboldal, aminél elsődleges kérés volt az egyszerű, felhasználóbarát és informatikai ismereteket nem igénylő adminisztrációs és tartalom-szerkesztési mód és a korszerű, mai design elvárásoknak megfelelő informatív felület kialakítása a pacientúra felé.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Doktornőnél az elsők között, 2017-ben vezettük be a NetDoktor rendszert. Az elért eredmények bemutatása: -Háziorvosi, magánorvosi, üzemorvosi praxisban is az on-line NetDoktor rendszert használja laptopon, tabletten, mobiltelefonon, bárhol, bármikor. - Az ingyenesen bármely app store-ból letölthető NetDoktor Orvos mobil applikáció napi szinten segíti a munkáját. - Páciensei közül már több mint 1000 fő, aki aktívan használja a NetDoktor Páciens Applikációt. - Praxis weboldalát (https://doktorha.netdoktor.hu/) két heti rendszerességel frissíti a NetDoktor Medikai Rendszeren belül elérhető admin felületen keresztül, és az évszakokhoz illő design elemekkel látja el. Ezáltal pacientúráját folyamatosan tájékoztatja a praxis illetve betegellátás aktualitásairól. - A NetDoktor VIR (Várótermi és Betegbehívó Információs Rendszer) folyamatosan üzemel a váróteremben a páciensek örömére is, így nincs kellemetlen tolakodás és szóváltás a váróban, és az előjegyzett páciensek ellátása is a kért időpontban megtörténik A fenti előnyöket összegezve, doktornő naponta félórákban mérhető időnyereségről számolt be pl. a rendszeres gyógyszerek Páciens applikáción történő igénylésének következében. Asszisztensei kevesebb telefonforgalmat bonyolítanak a Páciens app által biztosított védett kommunikációs csatorna illetve a telemedicina funkciók (időfoglalás, gyógyszerrendelés, chat alapú konzultáció, otthon mért fiziológiai adatok beküldése /vérnyomás, vércukor, véroxigén, BMI/, kérdőívek küldése, értesítési funkciók, stb.) által, így jobban tudnak fókuszálni a betegekre ill. a valós betegellátási feladatokra. Összességében Dr. Hasitz Ágnes a NetDoktor medikai rendszer használatával valóban a MINŐSÉGI BETEGELLÁTÁSRA tud fókuszálni. Az országban még több mint 1300 hasonló praxisban használják a NetDoktort, és célunk az, hogy az országban minél több orvosi praxisban támogassa rendszerünk a betegellátást, növelve ezzel annak hatékonyságát és minőségét.