Adatlap


Esettanulmány címe:
Munkafolyamatok optimalizálása
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az esettanulmányban szereplő ügyfél a KKV- kategóriába sorolható, budapesti székhelyű közétkeztetéssel foglalkozó valamint catering és rendezvényszervező vállalkozás. Jelenleg 187 főt foglalkoztatnak éves árbevétele 4milliárd forint körül van. Fő profilja Iskolák, óvodák, kórházak és egyéb közintézmények élelmezésének biztosítása. Az ágazatban erős a verseny, a piaci körülményeket a fenntarthatósági elvárások és a minőségi élelmezés igénye alakítják. A digitalizáció- online rendelés, fizetés és lemonsás- versenyelőnyt jelent. Ugyanakkor kihívást jelent a fliktuáció és a beszállítói árak ingadozása. Erőforrásaik közé tartozik a modern konyhatechnológiai felszerelség, saját hűtő és szállító flotta, valamint a tapasztalt séf és logisztikai csapat.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A legfőbb probléma az volt, hogy az élelmezésvezetők telepített szoftvereket alkalmaztak az étlapok kidolgozására, árak kialakítására, raktárkészlet kezelésére, szállító levelek elkészítésére, fovarok megszervezésére, így a különböző munkakörök résztvevői többszörös adatbevitellel dolgoztak, hogy az információk eljussanak az alkalmazókhoz. Ez nagyon meghosszabbította a munkaidőt, tévedésekre, hibákra adott lehetőséget. Olyan megoldást keresett a cég, ami online program és a munkakörök összehangoltan tudnak benne dolgozni, egymást segítve. És a cégvezetés is ráláthasson minden fontos információra a cégvezetés szempontjából.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A partner a MealPlanner élelmezési programot választotta, kiegészítő moduljaival együtt.A MealPlanner Program főbb jellemzői: jogszabálykövető, szakmai előírásoknak megfelelő,testre szabható bővíthető további funkciókkal, modulokkal más programokba (pl.: számlázó, könyvelő, webshop) integrálható, több intézmény, felhasználó beállítható felhasználói jogosultságok, hozzáférések beállíthatók, munkafolyamatok megoszthatók online program, telepíteni nem szükséges, bárhol használható ahol van internet elérés felhasználóbarát felület, egyszeres adatbevitel,rengeteg segítő és automatikus funkció részletes naplózási és jogosultsági rendszer,adatvesztés lehetőségének kizárása lekérdezések, kimutatások, statisztikák egyszerű lekérdezése, testre szabása fájlok exportálása Excel, Pdf fájlokba,több, mint 3800 recept a programban (dietetikusok által elllenőrzött), 7 korcsoportra bontott receptek,saját receptek könnyű felvitele Online megrendelő modul a menük egyszerű megrendelését, kifizetését vagy lemondását teszi lehetővé Elmonható, hogy a program bevezetésével néhány héten belül jelentősen csökkent az adminisztrációra fordított idő, az így felszabadult munkaerő kapacitást más területen tudta a cég hasznosítani. A raktárkészlet optimazilásával jelentős költség megtakaratás keletkezett. Az adminisztratív hibák elenyészők lettek és a vezetés optimálisabb üzleti döntéseket tud hozni és jobban rálát a különböző munkafolyamatokra