Adatlap


Esettanulmány címe:
„24 órán belüli munkaerő-megoldás a Workis platformmal – a Starjobs Magyarország Kft. sikertörténete”
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Ügyfelünk, a Starjobs Magyarország Kft. projektje egy Tolna megyei, magyar tulajdonú csomagolóanyag-gyártó üzem volt. Állandó létszáma 120 fő, háromműszakos termeléssel. A régiós e-kereskedelmi és FMCG partnerekhez igazodva a megrendelésállomány erősen szezonális (november–januárban +40 %). A bérpiaci verseny miatt az éves fluktuáció 15 %, miközben a HR-csapat mindössze két munkatársból áll. A géppark modern, az ERP-rendszer digitalizált, de a toborzás és a munkaügyi adminisztráció eddig nagyrészt manuális folyamat volt.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
2024 végén a cég rekord mennyiségű ünnepi rendelést kapott, amihez 35 ideiglenes rakodó és csomagoló munkavállaló kellett volna két héten belül. A hagyományos toborzási csatornák (állásportálok, munkaerő-kölcsönzők) átlag 3–4 hetes teljesítési ideje és 25 %-os visszamondási aránya veszélyeztette a 96 %-os szállítási SLA-t. Az adminisztratív terhelés (szerződések, munkavédelmi oktatás, bérszámfejtés) meghaladta a HR-osztály kapacitását, a termelésvezetés túlóra-beosztással próbálta pótolni a hiányt, ami költségnövekedést és baleseti kockázatot okozott. A menedzsment célja: 24–48 órán belül megbízható, betanított munkaerő elérése fix óradíjon, minimális HR-adminisztrációval, a háromműszakos rendhez igazodva.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A Pannon Signum Kft. a Workis online HR-platform self-service modelljét javasolta. A műszak- és óradíj-adatok feltöltése ≈10 perc volt, majd a rendszer az 100 000+ fős jelöltadatbázisban publikálta a hirdetést. A HR-es műszakonként átlag 7 jelölt közül választhatott, előre látva a 4,48/5-ös átlagos értékeléseket és a ledolgozott műszakok számát. A 35 pozíció 100 %-a 24 órán belül betelt, a megjelent munkaerő jelenléti aránya 98 % volt. A munkavállalók a Starjobs-szal álltak munkaviszonyban, így a platform intézte a szerződéseket, bérszámfejtést, munkaruhát és a kötelező oktatást. A cég HR-csapata ≈40 munkaórát takarított meg, a túlóraköltségek fele elmaradt. A fix 5,68 €/óra díj 12 %-kal kedvezőbb volt a korábbi munkaerő-kölcsönzői tarifánál. Üzleti eredmények: A termelés határidőre teljesült, a túlóraráta 18 %-ról 6 %-ra csökkent. A szezonális csúcs végére 6 ideiglenes dolgozót véglegesítettek, mivel a platform valós idejű értékelései segítették a kiválasztást. A siker nyomán a cég 2025-re a Workist beépítette a kapacitástervezésbe, 8 % bérköltség-megtakarítást és 30 %-kal gyorsabb belépő-átfutási időt tűzött ki. A Workis bevezetése így nemcsak az akut munkaerő-hiányt oldotta meg 24 órán belül, hanem hosszú távon is mérhető költség- és hatékonysági előnyt hozott a Starjobs Magyarország Kft. számára.