Adatlap


Esettanulmány címe:
Otthon Start Program
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
pénzügyi, biztosítási tevékenység
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az ügyfél a pénzügyi szektorban tevékenykedik, fő profilja a különféle pénzügyi termékek és szolgáltatások. Így gyakran foglalkozik hitelekkel és azok közvetítésével és ügyfelek támogatásával. A vállalkozás kis- és középvállalkozás méretű, továbbá rugalmas szervezeti struktúrájának köszönhetően, gyorsan tud reagálni a piaci változásokra és az ügyfelek tényleges igényeire. 2025-ben bevezetett Otthon Start hitelprogram nagyban befolyásolja az említett piaci körülményeket, amely új lehetőségeket hozott a lakossági hitelpiacon. Az ügyfél célja, hogy korszerű, könnyen használható és letisztult online megoldásokkal minél több érdeklődőt elérhessen, és a hitelprogramhoz kapcsolódó szolgáltatásait gyorsan és hatékonyan tudja bemutatni. Az erőforrások tekintetében a vállalkozás rendelkezik a szükséges szakmai háttérrel is. A projekt keretében ezért egy (SPA) alkalmazás, háttérben futó adatbázis, valamint a működéshez szükséges digitális eszközök, például egy hitelkalkulátor fejlesztése valósult
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az ügyfél célja az volt, hogy a 2025-ös Otthon Start hitelprogramhoz kapcsolódva egy korszerű, könnyen használható webes felületet biztosítson az érdeklődői számára. A piaci verseny miatt különösen fontos volt, hogy a felhasználók gyorsan és egyszerűen tudjanak tájékozódni a lehetőségekről, valamint saját igényeik alapján előzetes számításokat is tudjanak végezni. Ehhez elengedhetetlen volt egy hitelkalkulátor fejlesztése, amely átláthatóan mutatja meg a programhoz kapcsolódó pénzügyi feltételeket. Ugyanilyen fontos volt a beérkező leadek strukturált kezelése és rendszerezése, hiszen az ügyfél hatékony ügyfélkapcsolati folyamatokat kívánt kiépíteni, így segítve számára a személyes kapcsolatfelvételt. További üzleti elvárásként megjelent a GDPR-megfelelés biztosítása is gondolok itt arra, hogy a webes rendszernek teljes mértékben meg kellett felelnie az adatvédelmi és minden egyéb jogi előírásoknak is, hogy a felhasználók biztonságban tudhassák személyes adataikat.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A rendszer bevezetését követően rövid időn belül megérkeztek az első leadek, amelyek konkrét üzleti megállapodásokhoz vezettek megrendelőm számára. Az ügyfél a 2025-ös Otthon Start hitelprogramhoz kapcsolódva, mérhető üzleti előnyökhöz is jutott: bővült az ügyfélköre, és emelkedett a megkötött szerződések száma. Megrendelőm elégedetten nyilatkozott, hiszen a rendszer jogilag is teljes mértékben megfelel az előírásoknak (GDPR-kompatibilis). A beépített hitelkalkulátor szintén nagy segítséget jelentett, az ügyfelek már az első kapcsolatfelvétel előtt tisztábban látták, mekkora hitelösszeggel számolhatnak körülbelül, ami gördülékenyebbé tette a későbbi tárgyalásokat és ügyfélszituációkat. Ezáltal kijelenthető, hogy megrendelőm nemcsak hatékonyabbá vált, hanem több szabadidőhöz is jutott. Nagy előnyt jelentett továbbá a fejlesztett adatbázis, amelyről a visszajelzések egyértelműen pozitívak voltak. Az ügyfél szerint a rendszer letisztult, átlátható, könnyen kezelhető és gyorsan értelmezhető, ami jelentősen megkönnyíti a mindennapi munkáját.