Adatlap


Esettanulmány címe:
Matos.hu: Egy innovatív magyar étrend-kiegészítő webshop útja a 0 forgalomtól a növekvő organikus jelenlétig
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
kereskedelem
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A matos.hu egy fiatal, magyar webáruház, amely egyedülálló étrend-kiegészítő termék, a Proboil forgalmazására jött létre, amely egy innovatív, magyar fejlesztésű szájöblítő. A webshop alapítója és a termék fejlesztője dr. Matos Orsolya, aki munkájáért 2024. szeptemberében elnyerte az Érték és Minőség Nagydíjat. A vállalkozás kis cégmérettel, korlátozott humán és pénzügyi erőforrásokkal működik: nincs professzionális e-kereskedelmi csapat, a marketing büdzsé alacsony. A piac, amelybe belépett, erősen telített, hiszen a hagyományos szájöblítők olcsóbb, ismert márkák révén uralják a polcokat. A Proboil szájöblögető prémium termék, amely kiemelten a szakmai ajánlásokra és a fogászati közösség bizalmára épít.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A matos.hu indulásakor csupán két terméket kínált, forgalma nulla volt. A legnagyobb kihívást az jelentette, hogy egy teljesen új, bizalmi alapú terméket kellett bevezetni egy erős árversennyel jellemezhető, ismert márkák által dominált piacon. A Proboil magas előállítási költsége miatt nem versenyezhetett a tömegpiaci árakon, így a kommunikációban a minőség, innováció és szakmai háttér került előtérbe. További nehézséget jelentett: Korlátozott hirdetési lehetőségek: étrend-kiegészítőként a Proboil nem reklámozható szabadon, különösen nem gyógyhatásokat sugallva. Szűkös erőforrások: nincs dedikált e-kereskedelmi szakember, így a webshop üzemeltetése és ügyfélszolgálat is eseti módon történik. Bizalomépítés szükségessége: mivel prémium árkategóriás, a vásárlók döntését elsősorban a szakmai ajánlások és hiteles információk segítik.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megoldás többirányú, hosszú távú stratégiát igényelt: SEO és tartalommarketing: negyedéves stratégiai elemzések készülnek Google Analytics és Search Console adatok alapján. A rendszeres blogcikkek és tudományos alapú tartalmak növelik az organikus elérést. Social media jelenlét: Facebook és Instagram csatornák gondozása, edukatív posztokkal és közösségépítéssel. Webshop fejlesztés: az egyszerű, 2 termékes bolt mára komplexebb rendszerré nőtt, amely automatizált marketing e-maileket is kezel (pl. kosárelhagyás értesítések, vásárlás utáni értékeléskérés). Offline támogatás: szórólapok tervezése, csomagolástervezés, valamint fogászati rendelők bevonása partneri értékesítési csatornaként. Az elmúlt hónapokban a stratégia eredményei egyértelművé váltak: a 0-ról induló webshop organikus látogatottsága és konverziós aránya folyamatosan növekszik, a Proboil egyre szélesebb körben ismertté válik, és a szakmai közegben is stabil bizalmat épít.