Adatlap


Esettanulmány címe:
Annagora Aquapark online kampány
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
művészet, szórakoztatás, szabad idő
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Az Annagora Aquapark (Masped Annagora Kft.) Balatonfüreden található. Magyarország második legnagyobb hullámfürdője. 15 csúszda, több medence és szórakozási lehetőség is található parkban, a Balaton partjától 500 méterre. Az Aquapark befogadóképessége 3000-3500 fő. Szezonális a nyitvatartása, május elejétől szeptember 1-ig várja a látógatókat. A szezon alatt több mint 60 alkalmazottal rendelkeznek. Magyarországi csúszdaparkok száma meghaladja a 12-t. A piacra jellemző a folyamatos innovációs megoldások alkalmazása, a parkok fejlesztése. Az országban 15 aquapark található, de a Balaton közelében az Annagora Aquapark az egyetlen.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az Annagora Aquapark online megjelenése és tevékenysége egy weboldalból, egy nem túl gyakran kezelt Facebook oldalból és néhány weboldalon történő megjelenés volt. A cégvezetés a megújulást tűzte ki célul: új szolgáltatások bevezetése, infrastrúkturális fejlesztések, teljeskörű arculati megújulás, különböző felújítások az Annagora Aquapark területén belül. A cégvezetés tisztában volt azzal, hogy az online világban nagy lehetőségek vannak, ezeknek a lehetőségeknek a kiaknázásra került kiválasztásra az ONmarketing. Ügynökségünk elsősorban, de nem csak online marketiggel foglalkozik, hanem offline marketinggel is. Így már az új arculati elemek kiválasztásában elkezdődött a közös munka. Párhuzamosan az eddigi online és offline tevékenység, versenytársak, piaci helyzet kielemezése is folyamatban volt. Így került megalkotásra a 2016-os marketing stratégiája az Annagora Aquaparknak.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Az új, modern arculati elemek meghatározása után került korszerűsítésre a weboldal. A weboldal az arculati ráncfelvarráson túl rezponzív, mobilbarát megjelenést kapott, azaz minden mobileszközről, táblagépről, számítógépről optimálisan fogyasztható a weboldal tartalma. Az online jegyvásárlás funkció is átalakításra került. Alkalmazott online marketing eszkőzök: Közösségi média, e-DM, Google Adwords, Analytics Közösségi média: a közösségi médiában a Facebook és az Instagram volt alkalmazva. Mind organikus, mind fizetett hirdetések formájában. Szinte az összes hirdetési forma alkalmazva lett, képes, videós, esemény, lead gyűjtő hirdetések. Legális nyereményjátékok is folytak a szezon alatt, után. Ezeket egy külön az erre a célra tervezett alkalmazással bonyolítottuk le, így e-mail címeket nyertünk amikre a későbbiekben eDM és célzott Facebook hirdetések folytak. A Facebook adta hirdetési célzások is ki lettek használva: nem csak magyar emberek számára jelentek meg, hanem az Analytics-et kielemezve, azaz a weboldal látogatottáságát, olyan külföldi helyeken is jelentek meg hirdetések, ahol az emberek tervezik a Balatonfüredre történő utazást. eDM: havi egy hírlevél kiküldésre került, a hírlevél adatbázis pedig folyamatos növekedés alatt volt. A szezon végére több mint 1000 releváns hírlevél feliratkozót sikerült elérnünk. Adwords: A szezon előtt és alatt folyamatosan mentek Adwords keresési, display, és remarketing hirdetések. Analytics: a weboldal statisztikái folyamatos figyelem alatt voltak, így a hirdetési összegek többször kerültek átcsoportosításra a leghatékonyabb csatornákk között. Az elő-,fő- és utószezonban a hirdetések folyamatosan aktualizálva voltak. Már a főszezon ideje alatt arra ösztönöztük az emberek, hogy hozzanak létre ŐK UGC, azaz User Generated Contenteket. Így az ott készült képek, videók felhasználhatóak voltak a célokra. A főszezon után az elkészített videókból egy saját reklámfilm is elkészülésére is lehetőség volt.