Adatlap


Esettanulmány címe:
Integrált, más szolgáltatásokkal összekapcsolt internetes megjelenés/portál
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
információ, kommunikáció
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
Megbízónk, a budapesti székhelyű, információs technológiai szolgáltatásokat nyújtó GEOMARKET Kereskedelmi és Szolgáltató Közkereseti Társaság egyéb tevékenységei mellett Magyarország egyik leglátogatottabb egészségügyi portálhálózatát is üzemelteti. A laikusoknak szóló portálok sajátossága, hogy több tucat különböző domainnéven találhatók meg, hiszen minden portál egy meghatározott egészségügyi témát fed le. Az összesen 10 ezer feletti cikket és bejegyzést tartalmazó portálok összesített havi látogatottsága százezres nagyságrendben mérhető.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Megbízó részéről felmerült az igény egy, a portálok tartalmát összefoglaló ún. brandelt gyűjtőportál kialakítására. A megrendelői cél az volt, hogy ezen a gyűjtőportálon – amely a Gyogybazis.hu nevet kapta – a többi portálról átvett tartalom változatosan és mindig az aktualitásoknak megfelelően jelenjen meg. Mivel dedikált szerkesztőség nem áll a portálok mögött, illetve ilyen cél nem is merült fel, ennek érdekében a tartalomszervezést messzemenően automatizálni kellett.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
Mivel az automatizáláshoz a meglévő strukturák nem feleltek meg, egy új, ún. témaorientált struktúrát alakítottunk ki. Először is keresőoptimalizálási szaktudásunkat és eszköztárunkat latba vetve meghatároztunk 168 népszerű és keresett egészségügyi témát, majd a mintegy 3 ezer tartalmi oldal mindegyikét hozzárendeltük egy vagy több ilyen témához, részben automatikus eszközökkel, részben emberi erővel. Az egyes témákat jellemző legfontosabb kulcsszavak keresettségét – amelyről a Google Trends szolgáltatásából nyerünk adatokat – a rendszer folyamatosan monitorozza és egy trendfüggvényre illeszti. Amennyiben a rendszer úgy ítéli meg, hogy valamely téma népszerűsége felívelőben van, az a téma előkelőbb helyre kerül a témák közötti rangsorban, a legaktuálisabb témák pedig megjelennek a portál különböző gyűjtőoldalain, például a nyitóoldalon. Mivel egy témához akár több tucat cikk is kapcsolódhat, fontos a cikkek témákon belüli rangsorolása –hiszen egy témában csupán többnyire 1-2 cikk megjelenítésére van lehetőség a gyűjtőoldalakon, továbbá az adott téma-oldalakon – például https://gyogybazis.hu/cukorbetegseg – sem mindegy, hogy milyen cikkek kerülnek az első helyekre, és melyek a végére. A cikkek témán belüli rangsorolását így ugyancsak egy automatizmus végzi, amely figyelembe veszi egyrészt a cikk hosszát és frissességét – azaz publikálási dátumát – emellett pedig a Google Analytcs API-n keresztül folyamatosan naplózza mindegy egyes cikk látogatottságát, valamint az adott cikk oldalán töltött átlagos időt. Így biztosított az, hogy mindig legfrissebb, a felhasználók által leginkább minőséginek tartott cikkek kerüljenek a lista elejére. A leírt automatizmusoknak köszönhetően a portál folyamatosan változtatja megjelenését, reagálva az aktualitásokra, illetve a felhasználói magatartásra.