Adatlap


Esettanulmány címe:
ES Applications - Integrált Vállalatirányítási Rendszer bevezetése a D.D.D. 2013. Kft.-nél
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
egyéb szolgáltatás
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A D.D.D. 2013 Kft. budapesti székhelyű könyveléssel, bérszámfejtéssel és nemzetközi adószakértői tevékenységgel, adótanácsadással, könyvvizsgálattal foglalkozó gazdasági társaság. Vezető munkatársai már a 90-es évek elejétől kezdve foglalkoznak könyvelési és adó tanácsadási feladatokkal. A Társaság 20 fő munkatársat foglalkoztat. Ügyfelei az ország különböző városaiban és külföldön tevékenységüket végző vállalkozások, amelyek száma megközelíti a 300-at. A fővárosi székhely mellett, vidéki telephellyel is rendelkeznek. Színvonalas szakmai munkájuk biztosítéka az a csapat, amely válogatott, tapasztalt, jól képzett, nyelveket beszélő kollégákból áll. Ők nemcsak a szakterületükre vonatkozó magyar előírásokat ismerik és alkalmazzák jól, hanem tisztában vannak több európai ország gyakorlatával is. Fő célkitűzésük, hogy szolgáltatásaikkal növeljék ügyfeleik eredményességét és hozzájáruljanak azok sikeréhez.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
A D.D.D. 2013 Kft.-nek mérete ellenére nem volt egységes integrált rendszere, a nyilvántartások vezetése egymással nem kommunikáló szigetrendszerekben, táblázatokban történt. Így az adatok többször, több helyen kellett rögzíteni, amely önmagában is többletmunka és nagy hibázási lehetőséggel járt. A vezető munkatársak részére a gyors döntéshozáshoz az információk nehézkesen voltak kinyerhetők. A napi munkához szükséges információkat csak helyben, bent az irodában lehetett nagy nehezen összegyűjteni. A cégvezetők nem tudták pontosan, hogy milyen óriási kintlevőséggel rendelkeznek, kinek mekkora lejárt tartozása van a Társaság felé. A sok ügyfél, és a folyamatosan teljesítésű szolgáltatásuk miatt, minden egyes számát egyesével kellett kiállítaniuk.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A D.D.D. 2013 Kft.-nél bevezetésre került az ES Applications - Integrált Vállalatirányítási Rendszer, CRM, Beszerzés és Logisztika, Humánerőforrás menedzsment, Pénzügy, Kontrolling, Táv- és csoport munka modulja, amelyeknek köszönhetően egységes, áttekinthető rendszerben végzi minden munkatárs a munkáját. A rendszer távolról is elérhető, így adott esetben a munkavállalók otthonról is tudnak hatékonyan dolgozni, a vezető munkatársak pedig távolról is képesek hozzáférni a döntéshez szükséges információkhoz egy üzleti találkozón. Az ERP szoftver segítségével minden fontos információt rögzíteni tudnak ügyfeleikről, átlátható képet kapnak, hogy melyik partnerüknek milyen mennyiségű munkát végeznek, így a rendszer segítségével szolgáltatási díjaikat is tudják optimalizálni. A bevezetést követően, minimális lett a kintlévősége a Társaságnak, mivel folyamatosan kontroll alatt tartják az ügyféltartozásokat. A havi számlák generálása a beállított szerződések alapján pillanatok alatt elkészül és Távszámla formájában továbbítódik a partnerek részére, ezzel lecsökkentve egyrészt a működési költséget, nem utolsó sorban pedig azonnal értesülnek az ügyfelek a nekik kiállított számlákról.