Adatlap


Esettanulmány címe:
The Champion Projekt – Interaktív Sportélmény Park
Az esettanulmányban szereplő ügyfél ágazati besorolása:
művészet, szórakoztatás, szabad idő
Az esettanulmányban szereplő ügyfél piaci bemutatása - ágazat, cégméret, piaci körülmények, erőforrások:
A megrendelő a Tulipántündér Produkciós Non-profit Kft 2013-ban alakult, fő tevékenysége az előadóművészet. A megrendelő évek óta egyedülálló nagy volumenű produkciókkal showkkal nyűgözi le a közönséget. Olyan műsorok köthetőek hozzá, mint a milliós nézettségű Megasztár, A Nagy Duett vagy a Propaganda. A cég nevéhez fűződik többek között a nemrég bemutatott Gateway to Space és a Living Dinosaurs nemzetközi kiállítások, valamint az első, tisztán hazai alapanyagból készült pop-show-musical, A Játékkészítő is. A The Champion egy teljesen magyar elképzelés megvalósítása, melyet nemzetközi piacra készített a cég. Maga a cég üzelti koncepcióval, és ötletekkel rendelkezik, de a megoldások modulonként akár külön-külön más cégek egyedi erre a projektre szánt fejlesztése. Jelenleg magyarországon a projekt volumenéből és specialitásából eredően nincsenek versenytársai.
A megoldandó üzleti probléma bemutatása:
Az élménypark több, mint 10 sportjátékkal (úszás, vízilabda, kosárlabda, box, taekwondo, futball, evezés, kajak, kenu, vívás, szertorna, futás, lovaglás, pingpong, íjászat) és teszttel várja a látogatókat, ahol a résztvevők összemérhetik képességeiteket egymással, vagy akár híres élsportolók eredményeivel. Cégünk feladata az volt, hogy a látogatókat már a belépéskor egyedi azonosító karkötővel lássuk el, mely nem csak belépésre szolgál hanem a regisztrációt segítve személyes adatok megadását segíti, valamint egyedi azonosításra szolgál a játékok/tesztek indításánál kiértékelésénél. A kiállítás egyedisége abban rejlik, hogy az aktív közönség teljesítményét monitorozni képes a rendszer, ha játékos formában is felméri a látogatók képességét, segítve ezzel a szülőket a gyermekeik sportágválasztásában és akár megmutatja a bajnokká válásuk esélyeit. A kiállítás egy egyedi, vezetett túra, ahol egy speciális karkötő (RFID) segítségével mindenki saját maga választja ki, melyik játékot akarja végigjátszani a túra végén pedig mindenki kap egy olyan elismervényt, amiből megtudhatja, melyik sportágban lenne az ő képessége kimagasló, melyik sportágat érdemes művelnie. Éppen ezért belépés után egy terminálnál meg kell adnia a látogatóknak a személyes adatokat, (név, nem, életkor, magasság, testsúly) az egyes termináloknál indítás után márt eredmények a karszalag azonosítókkal együtt a szerveren eltárolódnak és a látogatás végén, egy speciális algoritmus és a karszalag azonosító segítségével kiértékelik a látogatók teljesítményét és a teszt alapján megmutatják melyik sportágban teljesített a legjobban. Kikapcsolódásként további szórakozási lehetőségekre is elérhetőek a karszalag segítségével, Játékos kvízek segítségével érdekességeket tudhat meg a látogató a sportágak történetéről, lehetőség van megnézni egy vízilabda mérkőzést alulról közel életnagyságú medencénkben a legújabb technológiájú VR szemüveggel pedig egy meccs közepén találhatja magát.
Az alkalmazott megoldás bemutatása és a bevezetést követően elért üzleti előnyök:
A megbízó által delegált feladat több szintű volt. Először is a megrendelő rendelkezett egy koncepcióval az Interaktív Sportélmények megvalósításával kapcsolatban, valamint rendelkezésére álltak önálló rendszerként az alábbi modulok: jegyvásárlás, regisztráció, sport spotok, virtuális valóság megjelenítése) amit egy köztes rendszer segítségével homogén rendszerré kellett alakítani ahhoz, hogy az RFID karkötők a fent megfogalmazott feladatokat meg tudják valósítani. Az első lépés a jogosultság kezelés volt, ami nem csak a belépőjegyek validálta QR kód segítségével de biztosította azt is, hogy a jegyet ne lehessen semmilyen körülmények között újra használni. Fontos volt, hogy a karkötő segítségével egyszerűen és gyorsan tudja a látogató a sport spotokat indítani, viszont egy sport spotot csak egy alkalommal tudjon használni, ezzel segítve, hogy az egyes megállópontoknál minimális legyen a sorbanállás az interaktív játék során. A köztes rendszer segítette azt is, hogy a sportspotok által mért adatok a rendszerből egyszerűen és gyorsan kinyerhetőek legyenek, a kinyert adatokat a cégünk által fejlesztett szoftver egy külső kijelzőn megjelenítette, valamint a megadott határértékek alapján a látogató teljesítményét kiértékelje, majd egy egyedi dizájnnal ellátott oklevélre kinyomtassa. Fejlesztésünk nélkül maga a kiállítás működésképtelen lett volna, hiszen a rendszerekből hiányzott az integritás, így nem lett volna megoldva az egyedi azonosítás ami okafogyottá tette volna a kiállítást, hiszen a kiállítás lelke az egyedi azonosításban rejlett, a sorbanállás elkerülése, játékok indítása az eredmények összehasonlítása, és eltárolása, mind az általunk fejlesztett RFID megoldáson múlott.